اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش یوگا در 31 روز » آموزش تمرینات یوگا,بیست و هفتمین روز

آموزش تمرینات یوگا,بیست و هفتمین روز

آموزش تمرینات یوگا,بیست و هفتمین روز

یوگا نیدرا,یوگا نیدرا چیست,آموزش یوگا نیدرا,تمرینات یوگا دانلود

 

تمرینات بیست و هفتمین روز

تنفس از راه بینی

 شما میتوانید کل تمرینات آموزش یوگا در ۳۱ روز را در یک نرم افزار کامل دانلود کنید

  *******نکات قابل توجه و ضروری قبل از تمرینات یوگا******

به آموختن سه روش قدیمی و بسیار موثر که  از معنویت «یوگا» متجلی است می‌پردازیم.

۱-چهارزانو نشسته و به شکل تصویر شماره ۱ چگونگی قرار گرفتن انگشتان را ملاحظه نمایید.

آموزش تمرینات یوگا

دقت کنید شست راست روی پره چپ بینی قرار گرفته است.

حال آهسته در یک بازدم عمیق هوارا از راه بینی خارج نمایید.

۲-اکنون پره راست بیمی را با انگشت شست فشار داده و آهسته  از سوراخ چپ بینی عمل دم را به مدت  هشت ثانیه  انجام دهید.

آموزش تمرینات یوگا

۳-حال سوراخ راست بینی را بسته و با انگشت خود پرده چپ بینی را نیز فشار داده و  مدت هشت ثانیه هوا را داخل ریه‌ها نگه دارید.

۴-سپس سوراخ راست بینی را باز کرده و مدت هشت ثانیه آهسته بازدم نموده و  وسپس بدون مکث هشت ثانیه دیگر تنفس بکشید.

حال سوراخ راست بینی را بسته و هوا را هشت ثانیه در ریه‌ها نگهدارید.

اکنون سوراخ چپ بینی را باز کرده و مدت هشت ثانیه هوا را خارج  نمایید. سپس به مدت هشت ثانیه از سوراخ چپ بینی تنفس کنید.

به طور خلاصه:

۱-از راه بینی هشت ثانیه نفس بکشید.

۲-نفس را هشت ثانیه نگه دارید.

۳-هوا را هشت ثانیه خارج نمایید.

۴-از سوراخ راست بینی هشت ثانیه نفس بکشید.

۵-نفس را هشت ثانیه نگه دارید.

۶-هوا را هشت ثانیه از سوراخ چپ بینی خارج نمایید.

اکنون  پنج بار حرکات کامل بالا را انجام دهید.

توجه داشته باشید که:

-چشمها را ببندید.

-آرام تنفس نمایید.

در پایان پنج بار تمرین چشم‌ها را بسته و در درون خویش  تفکر نمایید.

استراحت عمیق

این تمرین به منظور رفع فوری  خستگی و ناراحتی تمام بدن انجام می‌شود.

۵-به شکل تصویر روی زمین دراز کشیده و انگشتان هر دو دست را بالای شکم بگذارید.

سپس چشم‌ها را بسته و چند لحظه در کمال آرامی  نفس بکشید و عضلات بدن را آزاد بگذارید.

آموزش تمرینات یوگا

به هنگام دم از راه بینی، این تصور را در مغز خویش  متمرکز سازید که  هوا از طریق ریه به نوک انگشتانتان نفوذ می‌کند و  وجود شما را از نیروی حیاتی اشباع می‌نماید.

حال به خود تلقین نمایید نیروی حیاتی به شکل پرتوی درخشان بر وجودتان سایه گسترده است.

۶-در حالی که افکار خود را حفظ کرده‌اید،  هوا را در ریه‌ها  نگهداشته، به طور عمیق تنفس نمایید.

آموزش تمرینات یوگا

هنگام  بازدم، افکار خود را به مغز منتقل  سازید و در مغز خویش این نیروی حیاتی را تصور نمایید.

هنگامی که عمل بازدهم پایان یافت انگشتان خود را روی شکم قرار داده و بدون وقفه تنفس بعدی را آغاز نمایید.

مجموعه حرکات بالا را هفت مرتبه تکرار نمایید و

توجه داشته باشید که :

-همواره نیروی حیاتی را به شکل نوری سفید مجسم کنید.

-پیچیدگی تمرین را با تکرار  بیشتر آسان نمایید.

-در پایان تکرارها بدن را راحت رها نموده و بکوشید که استراحت عمیق وجود شما را فرا گیرد.

تفکر و تعمق روی شمع

این تمرین به منظور متوجه ساختن فکر به پرورش تعمق درونی انجام می‌شود.

۷-در فاصله یک متری شمع سفیدی قرار داده و  در حالی که چهار زانو نشسته‌اید، دو دقیقه به شعله آن خیره شوید.

۸-حال چشم‌ها را بسته و با کف دو دست به چشمان فشار آورید . در این لحظه شما شعله شمع را می بینید.

آموزش تمرینات یوگا

در همین حالت به تعمق  پرداخته و این نور را از مقابل خود دور سازید.

دو دقیقه در همین حال بمانید.

سپس دستها را روی زانو گذاشته و استراحت نمایید در این حالت دقت نمایید که:

-فقط به نور شمع بیندیشید.

-تصور شعله شمع را دو دقیقه داشته باشید.

با تمرین مذکور، قوه تمرکز تقویت شده و مغز را برای تفکرات عمیق آماده می‌سازید.

مطالب یادداشتی روز بیست و هفتم

درون‌نگری و تعمق

لازم است که پس از تمرینات  امروز آرام نشسته و به آنچه در وجودتان  می‌گذرد تعمق کنید.

به این ترتیب  فعالیت‌های روزانه را فراموش کرده و فقط به درون خویش پرداخته‌اید و در ادامه تمرینات  خواهید دید که با درون‌نگری وجود خود را شناخته  و در این هنگام است که می‌توانید به خوبی خداوند یکتا را پیش روی ببینید.

در این شرایط توانسته‌اید محدوده دایره شکلی را که قبلاً خود را در آن محصور می دیدید از هم گسسته و یا وجدانی آگاه و بیدار، آرامشی معنوی بیابید و از زندگی و زنده بودن لذت ببرید.

مولف کتاب  در این زمینه طی سلسله مقالاتی فلسفه تعمق «یوگا» را در کتابی تحت عنوان «راهنمای تفکر و تعمق» به تفصیل مورد بحث قرار داده و (سایت هیپنوتیسم دات آی آر) نتیجه‌گیری نموده که هدف از تفکر و تعمق ایجاد آرامش است که وجود انسان را فرار می‌گیرد و در این آرامش، تشخیص و  شناخت وجود نمایان می‌گردد.

در تمرینات امروز با سه روش مهم که اهمیت فراوانی در مساعد کردن  وجود دارند آشنا شدید و همواره باید برای به وجود آمدن چنین شرایطی به تمرین بپردازید تا هرگاه نیاز داشتید  از آن بهره گیرید.

کارشناسان «یوگا» را عقیده بر این است که  حالت لوتوس کامل‌ترین روش تمرکز فکر درون است.

در این حالت که ستون فقرات مستقیم و بدن کاملاً بی‌حرکت است و با تمرکز فکر،  پلک‌ها پایین آمده و انگشتها به حالت دایره قرار می‌گیرند و عمل تنفس به طور آهسته و  خودکار انجام می‌شود، شرایط لازم دور از هر انحراف برای «درون‌نگری» مساعد می‌گردد.

ادامه دارد…(بخش آموزش یوگا در ۳۱ روز)

 

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .