اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش یوگا در 31 روز » آموزش حرکات یوگا,روز بیست و پنجم

آموزش حرکات یوگا,روز بیست و پنجم

آموزش حرکات یوگا,روز بیست و پنجم

025

تمرینات بیست و پنجمین روز

تنفس کامل در حالت ایستاده

*******نکات قابل توجه و ضروری قبل از تمرینات یوگا******

شما میتوانید کل تمرینات آموزش یوگا در ۳۱ روز را در یک نرم افزار کامل دانلود کنید

۱- سه بار آنچه را که آموخته اید با دقت در حرکات صحیح سینه و شکم  انجام داده  و در پایان هر  حالت ده ثانیه متوقف شوید.

توجه داشته باشید که :

– در کمال آرامش  تمرین کنید.

– تا آنجا که می­توانید روی پنجه­ ها بلند شوید.

آموزش یوگا نیدرا

انبساط سینه

۲- یکبار هر سه حالتی را که قبلاً آموخته­ اید انجام داده و در حالت پشت ده ثانیه و حالت جلو بیست ثانیه متوقف شوید.

امروز حرکت پا را انجام ندهید.

یوگا نیدرا

حالات ریشی

۳- یکبار سه حالت ریشی را در پهلوها انجام داده و در هر خم شدن ده ثانیه متوقف شوید.

آموزش یوگا

ایستادن روی شانه

۴- یکبار حالت کامل این تمرین را که قبلاً آموخته­ اید انجام داده  و در پایان هر حالت کامل دو دقیقه و نیم متوقف شوید.

حرکات یوگا

تمرینات یوگا

۵- سپس آهسته پاها را از یکدیگر جدا کنید (به شکل تصویر شماره ۵).

آموزش یوگا

۶- حرکت جدا نمودن پاها را ادامه داده و در همین حال به بدن استراحت دهید. به شکل تصویر شماره ۶

آموزش یوگا

حال بیست ثانیه متوقف شده و سپس پاها را به هم بچسبانید.

اکنون طبق دستورات قبلی از این حالت خارج شده و هنگامی که پشت بدن کاملاً روی زمین قرار  گرفت یک دقیقه استراحت نمایید.

توجه نمایید که اگر انجام حرکات کامل ایستادن روی سر براینات مقدور نیست،  حالات ساده‌تر این حرکت را انجام داده و با تمرین بیشتر در کمال شکیبایی این  حرکت را که یکی از  دشوارترین حرکات «یوگا» است تمرین نمایید.

۱- ایستادن روی سر را انجام دهید.

۲-با آرامش  تمام سعی نمایید پاها را راست نگهدارید.

۳-در حالت کامل ده ثانیه متوقف شوید.

۱۰، ۱۱- حال پاها را پایین آورده و  زانوها را نزدیک سینه قرار دهید، به شکل تصویر شماره ۱۱ آرام زانوها را پایین آورید

آموزش یوگا

وتجه داشته باشید که:

– در اطراف خود متکا قرار داده باشید تا در صورت سقوط صدمه  نبینید.

– آرامش در حرکات را رعایت  نمایید.

– به تدریج پی روید و عجله نشان ندهید.

-سه بار این حالت را تمرین نمایید.

آموزش یوگا

بالا بردن پشت

۱۲- دوبار هر دو حالت بالا بردن پشت را که قبلاً آموخته‌اید انجام داده و دقت نمایید که هنگام بالا بردن پاها در مرحله اول ده ثانیه و در مرحله دوم بیست ثانیه متوقف شوید. زانوها را نزدیک به هم قرار داده و در فاصله هر حالت مکث داشته باشید.

آموزش یوگا

حرکت پلا

۱۳- حالت کامل را انجام داده و در پایان سی ثانیه توقف نمایید. دقت کنید که طبق دستورات قبلی حرکات را انجام داده و پس از آن که در قسمت پشت روی زمین قرار گرفتید استراحت نمایید.

آموزش یوگا

حرکت ملخی

۱۴- یکبار  حالت ساده این حرکت را که قبلاً اموخته‌اید انجام داده و در پایان ده ثانیه متوقف شوید.

آموزش یوگا

حال دو بار به طور کامل این حرکت را انجام داده و هنگامی که دو پا در حد توانایی بلند شده است ده ثانیه متوقف شوید.

توجه داشته باشید که:

-بین تکرارها مکث  نمایید.

-در پایان صورت را روی زمین گذاشته، عضلات را به حال آزاد رها نموده و به آنچه در  وجودتان می‌گذرد تفکر نمایید.

مطالب یادداشتی روز بیست و پنجم

خواب

با وجود عدم شناخت از چگونگی تجدید قوا به هنگام خواب، این موضوع را دریافته‌ایم که دگرگونی‌ها و اصطلاحات بسیاری هنگام خواب در بدن انسان انجام می‌گیرد که اگر از خوابیدن امتناع ورزیم دچار ناراحتی جسمی و روحی و فکری می‌گردیم. در این میان چنانچه روزی حالت عصبانی و خسته داشته باشیم، علت را باید در چگونگی زمان خواب بررسی نماییم.

این موضوع مهم و حیاتی را همواره  در «یوگا»  باید در نظر داشت و از خواب به عنوان مهم‌ترین عامل پیشرفت در این ورزش سبک و  زیبا یاد کرد و با محافظه کاری در مقابل این نیروی حیاتی قرار گرفت.

خواب که موجب ذخیره نیرو  می‌گردد بایستی به روش  «یوگا» تحت کنترل  قرار گیرد تا در حالت افراطی(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) موجب  منجمد شدن جسم  و روح نگردد و از طرفی کمبود خواب اثر نامطلوب  به جای نگذارد و انرژی حیاتی را نقصمان ندهد.

حتماً توجه نموده‌اید هنگامی که از خواب عمیق و آرام بر می‌خیزیم، روحیه‌ای سازنده و شاد داریم. بنابراین یک ساعت خواب عمیق و آرام به ساعت‌ها خواب آشفته  می‌ارزد.

برای برخورداری از خواب عمیق و آرام، از نظر فیزیکی عقیده «یوگا» بر این است که باید محل  خواب ثابت بوده و زیر سر کوتاه باشد تا خون به راحتی جریان داشته باشد.

دو یا سه ساعت قبل از خواب بایستی از خوردن غذا  و حتی آشامیدنی‌هایی که موجب افزایش خواب می‌گردند پرهیز نمود تا دستگاه گوارش هنگام خواب مجبور به فعالیت نباشد.

استفاده از داروهای خواب‌آور بدون دستور پزشک کار درستی نیست و موجب  اختلال در اعصاب می‌گردد.

برای یک خواب راحت بایستی ابتدا چشمها را بست و به هیچ موضوعی فکر نکرد در این صورت آشفتگی در خواب به وجود نمی آید.

برای تمرکز فکر می‌توان از حرکات «یوگا» استفاده کرد تا بتوان فوراً به خواب رفت. برای این منظور حرکات کشش پشت، کبرا و  چرخش  سر را توصیه می‌کنیم.

شما با یک بار تمرین و افزودن روش تنفس از راه بینی که در روزهای آینده فرا می‌گیرید، به این حقیقت دست می‌یابید.

ادامه دارد…(بخش آموزش یوگا در ۳۱ روز)

مطالب مرتبط

دیدگاه های این نوشته

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .