اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش یوگا در 31 روز » آموزش یوگا,روز بیست و سوم

آموزش یوگا,روز بیست و سوم

آموزش یوگا,روز بیست و سوم

23

 

تمرینات بیست و سومین روز

*******نکات قابل توجه و ضروری قبل از تمرینات یوگا******

شما میتوانید کل تمرینات آموزش یوگا در ۳۱ روز را در یک نرم افزار کامل دانلود کنید

قلاب کردن پا

تقویت و استحکام ساق پا و ران­ها

این تمرینات به منظور تقویت و استحکام ساق پا و ران­ها ناجام می­شود.

۱- راست ایستاده و پاشنه­ ها را به هم بچسبانید.

آموزش هاتا یوگا

حال آهسته به جلو خم شده و دستها را در پشت زانو  قلاب نمایید.

۲- با فشاری که به زانوها می­ آورید ، آهسته بدن را پایین بیاورید. هنگامی که پیشانی به زانوها نزدیک شد، ده ثانیه متوقف شوید. حال از فشار زانوها کاسته و بدن را راحت بگذارید و سپس به حالت تصویر شماره ۱ در آیید و استراحت نمایید.

یوگا

۳- درا ین حرکت دستها را کمی پایین از زانو آورده و سپس خم شوید و این بار پیشانی را به ساق پا نزدیک کنید و در همین حال  ده ثانیه متوقف شوید. سپس دستها را باز کرده و آرام به حالت ایستاده درآیید.

آموزش هاتا یوگا

و پس از کمی استراحت یکبار دیگر این حرکات را تمرین نمایید.

حرکت مثلث

۴- یکبار سه حالتی را که قبلاً آموخته­ اید انجام داده و به شکل تصویر شماره ۴ حالت کامل آن را انجام دهید.

آموزش هاتا یوگا

وتجه داشته باشید که برای تقویت بیشتر ران­ها در هر حالت پهلوها را تغییر دهید (ابتدا چپ و سپس راست).

کمی استراحت نموده و آماده تمرین بعدی شوید.

حالت رقص

۵- پنج بار حالات مختلف رقص را به منظور حفظ تعادل  و تقویت پاها انجام داده و طبق دستورات قبلی سعی کنید که انجام حرکات با آهستگی صورت گیرد.

آموزش هاتا یوگا

کمی استراحت نموده و سپس آماده تمرین بعدی شوید.

انبساط سینه

۶- دوبار حرکات پا را با پای چپ و راست انجام داده و در پایان هر حرکت پانزده ثانیه متوقف شوید. توجه داشت باشید که پاها طبق دستور در عقب قرار گیرد.

آموزش هاتا یوگا

هنگام انجام حرکت سر در نزدیکی زانو قرار گرفته باشد. حال استراحت نموده و آماده تمرین بعدی شوید.

کشش ران و زانو

۷- سه بار این حرکت را که قبلاً آموخته ­اید انجام داده و در پایان هر حرکت ده ثانیه متوقف شوید. کمی استراحت نموده و آماده تمرین بعدی شوید.

آموزش هاتا یوگا

کشش پا به تناوب

این حرکت به منظور پرورش و زیبایی پاها انجام می­شود.

۸- روی  زمین بنشینید و پاها را دراز نمایید.

آموزش هاتا یوگا

حال کف پای راست را به ران چپ بچسبانید.

۹- در حالی که دستها را بالای سر آورده و به عقب خم می­کنید، به جلو خم شده پای چپ را محکم در دست بگیرید.

آموزش هاتا یوگا

۱۰- تا می­توانید بدن را به جلو بکشید .

آموزش هاتا یوگا

در همین حالت ده ثانیه متوقف شوید، سپس راست نشسته، دستها را بالا برده و به سمت عقب خم نمایید.

۱۱- حال خم شده و این بار مچ پای چپ را محکم بگیرید.

۱۲- در حالی که آرنج را به سمت خارج خم نموده­اید بدن را به جلو کشیده و در این حالت ده ثانیه متوقف شوید.

آموزش هاتا یوگا

حال راست بنشینید و دستها را بالا برده و تا انجا که می­توانید به عقب خم نمایید .

۱۳- تا انجا که می­توانید خم شده و  پای چپ را محکم در دست بگیرید. در همین حالت ده ثانیه متوقف شوید (اگر در انجام این حرکت احساس دشواری دارید، مچ یا ساق پا را  بگیرید) سپس راست نشسته، پاها را دراز نمایید، دستها را روی زانو بگذارید، کف پای چپ را به ران راست بچسبانید و حرکات قبل را روی پای راست انجام دهید و در پایان هر حالت ده ثانیه متوقف شوید.

حال راست نشسته، پاها را دراز نموده و استراحت کنید.

بلند کردن پهلو

۱۴- دوبار هر سه حالتی را که قبلاً آموخته­ اید در هر سمت انجام دهید و در حالی که یک پا را بلند نموده ده ثانیه، حرکت اول هر دو پا پنج ثانیه و حرکت دوم دو پا نپ ثانیه متوقف شوید.

آموزش هاتا یوگا

استراحت نموده و آماده تمرین بعدی گردید.

حرکت ملخی

۱۵- یکبار با هر یک از پاها این حرکت را طبق دستورات قبلی انجام دهید و در پایذان هر حرکت ده ثانیه متوقف شوید.

حال حرکت ملخی را کمی سبک­تر با هر دو پا انجام داده و ده ثانیه متوقف گردید.

یک بار نیز  حالت کامل این حرکت را با بلند نمودن پاها انجام داده و سپس ده ثانیه متوقف شوید.

برنامه تمرینات بیست و سومین روز

 تمریناتی را که امروز انجام دادیم، این که در جهت بهتر و کامل­تر نمودن حرکات یکبار دیگر به طور مداوم و بدون مکث به ترتیب زیر انجام می­دهیم.

۱- قلاب کردن پاها (در هر سمت)

۲- حالت رقص

۳- انبساط سینه

۴- حرکت ملخی

حال به استراحت  پرداخته و افکار خود را در وجودتان متمرکز سازید.

مطالب  یادداشتی روز بیست و سوم

استعمال دخانیات

با توجه به اهمیت موضوع بی­ مقدمه می­گوییم که استعمال دخانیات با «یوگا» در دو جهت مخالف قرار گرفته­ اند. زیرا آنچه که «یوگا» به ما می­دهد با کشیدن سیگار از بین می­رود و به همین دلیل است که هیچ­گاه «یوگی»ها ما را مجبور به تذکر این موضوع نمی­­کنند، چه خود به اثرات نامطلوب آن آگاهی یافته ­اند. حال باید دید چگونه می­توان با نیروی اراده بر این عادت ناپسند برتری یافت و چنانچه درا ین مبارزه با شکست روبرو شدیم و بی­لیاقتی خود را در این رهگذر احساس کردیم، به چه شکل این احساس ضعف و حقارت را جبران نماییم. «یوگا» بهترین روش  مبارزه است، چه این موضوع که در جریان تمرینات مربوطه به طور طبیعی تمایل استعمال دخانیات در وجود آدمی از بین می­­­­رود، به صورت یک امر ثابت شده و امکان­ پذیر به دست آمده است.

اصولاً کسانی که به ورزش «یوگا» روی اورده ­اند به تدریج علاقه به سیگار کشیدن را از دست می­دهند.

این عدم علاقه بر سه اصل مهم قرار گرفته است.

نخست آن که با روی  آوردن به این ورزش و تمایل رسیدن به هدف­ های آن در می­یابیم که برای سلامتی خویش نیازی به کشیدن سیگار نداریم. زیرا کشیدن سیگار یک عادت  عصبی است و هرگاه که اعصاب تحریک شود به سیگار و غیره پناه می­بریم.

در ورزش یوگا که دستگاه عصبی  تقویت شده و نتیجتاً آرامشی به دست آمده، آسیب­ پذیری آن بر اثر تحریک   بسیار تقلیل یافته است. از طرفی «یوگا» با افزایش  و پرورش نیروی  زندگی، قدرت لازم را برای تفکر  پدید می­آورد و به ضروریات بدن دست می­یابد. به ترتیبی که هرگاه نیازی باشد،(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) خود بدن به طور آزاد این نیاز را خواهد طلبید و چون «یوگا» هدف سازنده ­ای را دنبال می­نماید، رفته رفته یک روحیه مثبتی را هویدا می­سازد که دیگر تمایلی به انجام کارهای منفی چون استعمال دخانیات احساس نمی­شود و  به تدریج این عادت ناپسند  ازبین می­رود. از سوی دیگر اگر در تغذیه از غذاهای طبیعی  استفاده شود میل به کشیدن سیگار به علت طعم بد نیکوتین ازبین رفته و  شما هرگز  راضی نخواهید شد که نیروی فوق­ العاده حیاتی غذاهای طبیعی را با استعمال دخانیات از بین ببرید.

ادامه دارد…(بخش آموزش یوگا در ۳۱ روز)

 

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .