اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » بازتاب شرطی » استفاده از قانون بازتاب شرطی در یادگیری

استفاده از قانون بازتاب شرطی در یادگیری

استفاده از قانون بازتاب شرطی در یادگیری

 استفاده از قانون بازتاب شرطی در یادگیری

من اگر بخواهم درباره یادگیری و آموزش و پرورش از طریق بازتاب شرطی مطالبی بنویسم بایستی یک کتاب به قطر پانصد صفحه بنویسم و این خارج از موضوع بحث روان شناسی هیپنوتیزم است. اگر چه خیلی مایل بودم قانون بازتاب شرطی را در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان وارد نمایم و به آموزگاران یاد بدهم که چطور می‌توان بدون حرص و جوش خوردن، و بدون صحبت کردن زیاد و بدون توجه زیاد به عقل و فهم کودکان می‌توان هر مطلبی را به کودک آموخت، ولی متأسفانه نه عمر من و نه تلاش برای معاش چنین فرصتی را به من می‌دهد، به هر حال من به اختصار می‌گویم:

ای معلمین عزیز! اگر می‌بینید که در کلاس عصبانی می‌شوید، اگر می‌بینید که مجبور به تنبیه کردن شاگرد هستید، اگر می‌بینید که زیاد حرف می‌زنید و خسته می‌شوید ولی باز هم شاگرد چیزی نمی‌فهمد، اگر می‌بینید که شاگردان شما تجدید و رد می‌شوند، مطمئن باشید که شما به کار خود تسلط ندارد، از فنون آموزش و پرورش بی‌اطلاع هستید. نمی‌توانید از قانون بازتاب شرطی در آموزش استفاده کنید، البته من شما را متهم نمی‌کنم، زیرا شما هم اصلاً مقصر نیستید، زیرا به شما هم یاد نداده‌اند که چطور یاد بدهید فقط به یاد داشته باشید آنچه در زیر می‌نویسیم حقیقت دارد.یکی از اساتید بزرگ هیپنوتیزم میگوید:

۱-    من قادرم نوار چسب به لب‌های خود بچسبانم و کسر متعارفی و مسایل پنجم ابتدایی را بدون حرف زدن به شاگردان کلاس چهارم در همان جلسه اول بفهمانم و یاد بدهم.   

۲-    من قادرم هندسه کلاس پنجم و ششم ابتدایی را به شاگردان کلاس دوم و سوم ابتدایی یاد بدهم، به طوری که در عرض ده دقیقه  یا یک ربع همه کلاس دوم ابتدایی انگشت بلند کنند و تعریف مستطیل یا دایره را همان سر کلاس بگویند. و دیگر احتیاجی نباشد که روی کاغذ بنویسند و یا در منزل حفظ کنند.

۳-    من حاضرم جبر یا هندسه کلاس هشتم و نهم را برای شاگردان چهارم یا پنجم ابتدایی درس بدهم و همه شاگردان بدون استثنا در یک کلاس پنجاه نفری در عرض نیم ساعت تا سه ربع در همان سر کلاس یاد بگیرند و جواب بدهند. البته این موارد را من در مدت پانزده سالی که معلم بودم همه را آزمایش کرده‌ام.

«ویکتور پوشه» دانشمند بزرگ فرانسوی می‌گوید: «دانش‌اموز تنبل وجود ندارد یا شاگرد مریض است و یا معلم به کار خود وارد نیست.»

و شما ای معلم گرامی:

این نبوغ و استعداد را داری که مطابق مدل من عمل نمایی و نتیجه بگیری و به نظر من بسیار بسیار هم آسان است، اگر دلت خواست که به دنبالش بروی از خودت سوال کن (چطور می‌توانم این کار را بکنم؟) حتماً موفق خواهی شد.

خلاصه نتایج قانون پاولف

۱-    با استفاده از قانون پاولف می‌توان حیوانات را تربیت کرد.

۲-    به کمک قانون بازتاب شرطی می‌توان غریزه درندگی حیوانات را نسبت به انسان از بین برد.

۳-    با استفاده از قانون پاولف می‌توان گربه را با موش و سگ را با گربه و  پلنگ را با انسان مونس و معاشر نمود.

۴-    به  کمک قانون تحریکات انعکاسی می‌توان بسیاری از بیماری‌های روانی را معالجه نمود.

۵-    به کمک قانون پاولف می‌توان انسان را به هر عملی وادار نمود.

۶-    به کمک قانون بازتاب شرطی می‌توان عقاید مذهبی و سیاسی را عوض کرد.

۷-    از زمان‌های قدیم تا به امروز برای ارشاد و تربیت انسان‌ها از عقل و فکر و پند و اندرز و ایمان مذهبی استفاده می‌کردند، ولی در عمل از هزاران سال پیش تا به امروز ثابت شده که پند و اندرز دانشمندان، شعرا و  پیشوایان مذهبی بی‌نتیجه بوده است، قانون بازتاب شرطی  روی همه این عوامل قلم قرمز می‌کشد و ثابت می‌کند که بدون حرف زدن و بدون پند و اندرز و بدو ن استفاده از ایمان و عقاید مذهبی می‌توان انسان‌ها را برای قبول  هر نوع فکرو  عقیده و  عملی تربیت نمود.

ممکن است برخی از خوانندگان دانشمند محترم اعتراض کنند، که ما نتیجه پند واندرز و ارشاد را به تجربه و در عمل مشاهده کرده‌ایم، پس چطور ممکن است پند واندرز نتیجه‌ای نداشته باشد؟

در پاسخ این عده از دانشمندان محترم باید بگویم که:

اولاً: من منکر تأثیر حرف، استدلال و پند و اندرز  نیستمف زیرا تنها راه تربیت فقط قانون بازتاب شرطی نیست، تقلید، راهنمایی، تلقین، تشویق، تنبیه، استدلال نقش محیط و توارث همه این‌ها نیز به کمک یکدیگر موثرند.

ثانیاً: اگر شما کودکان و نوجوانانی را از طریق پند و اندرز و استدلال راهنمایی کرده و نتیجه گرفته‌اید، علتش این بوده که بی خبران ۸۰ تا ۹۰ درصد، آن نوجوان طبق شرایط تربیت محیط و توارث، استعداد قبول سخنان شما را داشته است، و چنان‌چه شما هم راهنمایی نمی‌کردید ایشان(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) گمراه نمی‌شدند و به نسبت هوش و استعداد خود، راه خود را در زندگی پیدا می‌کرد. ولی نوجوانان و کسانی که استعداد قبول فکری را ندارند، پند واندرز  و نصیحت هیچ تأثیری در آنها ندارد.

مثلاً شما با پند و اندرز نمی‌توانید گربه را از خوردن موش منع کنید، ولی به کمک قانون بازتاب شرطی این امکان وجود دارد.

در تعریف ناخودآگاهی متوجه خواهیم شد که عقل و فکر نسبت به غرایز و تمایلات، بخش و سهم بسیار کوچکی دارند، شاید نسبت فکر و تعقل به غرایز مثل  باشد، یعنی عقل و اراده نُه درصد در سرنوشت، موثر هستند ولی غرایز ۹۱ درصد موثر رهستند، در فصل  تعریف شعور  باطن در این باره مفصل صحبت خواهیم کرد.

۸-    با استفاده از قانون  بازتاب شرطی می‌توان غرایز جنسی را از بین برد و شخص را پرهیزگار و پاکدامن نمود، در حالی که به کمک تفکر و تعقل و اراده و پند و اندرز و ایمان مذهبی چنین کاری امکان‌ ندارد.

۹-    به کمک قانون بازتاب شرطی می‌توان ریشه جرم و جنایت را از بین برد. مشروط بر این‌که نیازمندی‌های مجرمین نیز رفع شود.

۱۰-   با استفاده از قانون بازتاب شرطی از ترسوترین ملت‌ها می‌توان شجاع‌ترین و جنگجوترین مردان را به وجود آورد.

۱۱-  قانون بازتاب شرطی پاولف برای تربیت و آموزش و پرورش به جای  عقلو فکر از اعصاب استفاده می‌کند.

حال ببینیم به کمک قانون بازتاب شرطی می‌توان هیپنوتیزم کرد یا خیر؟ و آیا علت هیپنوتیزم شدن فقط به وسیله قانون پاولف امکان دارد، یا با  وسایل دیگر هم می‌توان هیپنوتیزم نمود؟

شما خواننده محترم

از این مبحث قانون بازتاب شرطی چه فهمیدید؟ چه استفاده‌ای بردید؟ در زندگی روزانه و  در شغل خود از آن چگونه استفاده خواهید کرد؟

خواهشمند است هم اکنون بعد از مطالعه این بخش در قسمت نظرات که در زیر مشاهده میکنید,خیلی کاملو مفصل نظرات خود را درباره این بخش(بازتاب شرطی) برای من بنویسید.

ادامه دارد. . . (بخش بازتاب شرطی)

مطالب مرتبط

دیدگاه های این نوشته

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .