اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » تغذیه سالم » انواع اغذیه

انواع اغذیه

انواع اغذیه

انواع اغذیه

به طوری که در مبحث کارخانه‌ی بدن انسان ملاحظه شد، بدن انسان تقریباً از بیست عنصر مختلف تشکیل یافته، این کارخانه برای ادامه کار «حیات» احتیاج زیادی به این عناصر دارد غذایی که تناول می‌کنیم باید محتوای آن عناصر باشد تا بتواند احتیاجات بدن را برطرف نماید.

ابتدا باید خاطر نشان کنم خوردن  خوراکی‌هایی که حاد و حار هستند مثل الکل و انواع ادویه و گوشت و قند، مضر بوده تا حد امکان نباید در غذاهای عادی روزانه از آنها استفاده نمود.

بعضی عقیده دارند نوشابه‌های الکی مقوی بوده یا این‌که عامل مهم هضم غذاها می‌باشند. در مقوی بودن نوعی از نوشابه‌ها ایرادی نیست، ولی نوشیدن آنها شخص را از حالت عادی و طبیعی خارج می کند، اعصاب را سست و جهاز هاضمه را ضعیف می‌نماید، ضمناً احتیاج بدن بدان‌ها کمتر از مقداری است که معمولاً مصرف می‌شود، هم‌چنین انواع  غذاها هر یک دارای موادی هستند که با میل آنها کمبود الکل بدن تأمین می‌گردد و بنوشیدن آن با غذای مختصری احتیاج نیست.

باید در نظر داشت بدن احتیاج زیادی به ویتامین‌های مختلف دارد، آن هم به عنوان غذا و کمبود مواد غذایی نبوده، بلکه ویتامین‌ها عاملی هستند که بدن انسان را قادر می‌سازند غذاهای مصرف شده را به حد کافی هضم و جذب نماید، این عوامل دارای سه نوع خاصیت اصلی می‌باشند:

۱-    هر نوع از ویتامین‌ها دارای وظیفه‌ی خاصی هستند، بعضی از آنها حرارت بدن را تنظیم می‌کنند، برخی نیز چربی‌ها و قندها را تبدیل به حرارت می نمایند. نوعی از آنها در ساختمان استخوان‌های بدن انسان و سایر بافت‌ها شرکت دارند، قسمتی نیز وسیله  تحکیم رابطه سلول‌های بدن با یکدیگر هستند.

۲-    در نتیجه‌ی نقصان ویتامین‌های بدن، ممکن است امراضی در بدن ایجاد شود که می‌توان این خاصیت دوم را خاصیت پیش‌گیری نامید که فوق‌العاده مهم است، با مصرف ویتامین‌ها از بروز این نوع بیماری‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

۳-    خاصیت سوم این‌که هر نوع ویتامین در معالجه‌ی بیماری‌هایی که در  نتیجه‌ی فقدان همان ویتامین در بدن ایجاد می‌شود، دخالت دارد. در این مواقع باید در مصرف آن بیشتر از معمول دقت نمود تا بیماری را معالجه نماید.

چنان‌چه مشاهده می‌شود بعضی از مباحث این سایت به طور اشاره است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتب مفصل‌تری، غذاهای مفید  و مضر را تشخیص داده (سایت هیپنوتیسم دات آی آر) و در نیرومند کردن بدن خود بکوشند. مواد احتیاجی را روزانه در غذاهای مختلف مصرف و میل نمایند. در این‌ جا بار دیگر اشاره می‌شود نوشیدن الکل و تناول انواع ادویه و گوشت و قند به هیچ وجه مفید نبوده کسانی که می‌خواهند نیروی مغناطیس بدن خود را زیاد نمایند، باید از این نوع خوراکی‌ها پرهیز کرده، سلامتی بدن خود را از میل غذاهای دیگر که مفید می‌باشند تأمین نموده، همواره رژیم غذایی مخصوصی را مراعات کنند.

در جدول زیر می‌توان مواد غذایی را از لحاظ خصوصیات و ویتامین‌ها و غیره مطالعه کرد، تا در تعیین انواع غذاها، ملاحظات بیشتری را مراعات نمود.

 

شرح

ایجاد کننده صد کالری انرژی

نیروی حیاتی

ویتامین‌ها

مواد معدنی

G

D

C

B

a

ید

آهن

فسفر

کلسیم

اسفناج

۱۰ تا ۲۰ عدد

+

+

 

+

+

+

 

+

+

+

انجیر

 انجیر

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انگور

 خوشه

 

+

 

+

+

+

 

 

+

 

بادام

۱۲ تا ۱۵ عدد

+

+

 

+

+

+

 

 

+

 

باقلا

۲ فنجان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنج

 فنجان

 

 

 

 

 

 

 

 

+

 

پرتقال

۱۰ تا ۲۰ عدد

+

 

 

+

+

+

+

 

 

 

پنیر

۲×۱×

+

 

 

 

 

+

 

 

 

+

تربچه

۳۰ تربچه

 

 

 

 

+

 

 

+

 

+

توت فرنگی

۱ فنجان

 

 

+

+

 

 

+

+

 

+

جعفری

۱۰ تا ۲۰ عدد

+

 

 

+

+

+

 

+

 

 

جگر

۳

+

+

 

+

+

+

 

+

 

+

چغندر

۱۵ عدد

 

+

 

 

+

+

 

 

 

 

چغندر قند

۴ عدد

 

+

 

+

+

+

+

+

 

 

خرما

۴ خرما

+

+

 

 

+

 

 

 

 

 

خیار

۲ خیار

 

 

 

+

+

 

 

+

 

 

ذرت

۲ خوشه

 

 

 

 

+

+

 

 

 

 

زرده‌ی تخم‌مرغ

۲ زرده

 

+

+

 

+

+

 

 

+

+

زیتون

۱۰ تا ۲۰ عدد

+

 

+

+

+

+

 

 

+

 

سفیده تخم‌مرغ

۲ سفیده

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیب زمینی

۱ عدد

+

 

 

+

+

+

 

+

 

 

شیر

۵-۸ فنجان

+

+

 

+

+

+

 

 

+

+

طالبی

۱ عدد

 

+

 

+

+

+

 

 

 

 

عدس

 فنجان

 

 

 

 

+

+

 

+

+

 

فلفل

یک دانه

+

 

 

+

+

+

 

+

+

 

کرفس

۳ بوته

 

 

 

+

+

 

 

 

+

+

کره

یک فنجان

+

+

 

 

+

+

 

 

 

+

کشمش

 فنجان

+

 

 

 

+

 

 

+

 

 

کلم

۲ فنجان

+

+

 

+

+

+

 

 

 

+

کنگر

۳ بوته

+

 

 

 

 

+

+

 

 

 

گردو

۸ تا ۱۰ عدد

 

 

 

 

+

+

 

 

+

+

گل کلم

یک رأس کوچک

 

+

 

 

+

+

 

 

 

 

لوبیا

 فنجان

 

 

 

 

+

+

 

 

 

 

لیمو ترش

۵ لیمو

 

+

 

 

+

+

 

 

 

+

ماست

یک فنجان

+

+

 

+

 

+

 

 

 

+

نان سفید

یک قطعه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هویج

۴ عدد

 

+

 

+

+

+

 

+

 

 

 

توضیح بیشتر در این خصوص، خارج از موضوع سایت است، چنان‌که علاقه‌مندان بخواهند اطلاعات بیشتری راجع به مواد غذایی پیدا نمایند، ممکن است به مرجع مفصل‌تری مراجعه فرمایند.

ادامه دارد…(بخش تغذیه سالم)

مطالب مرتبط

دیدگاه های این نوشته

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .