اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » تغذیه سالم » بهداشت و طرز تغذیه برای مانیه تیزم ور

بهداشت و طرز تغذیه برای مانیه تیزم ور

بهداشت و طرز تغذیه برای مانیه تیزم ور

بهداشت و طرز تغذیه

مسأله بهداشت و طرز تغذیه و نوع غذایی که مانیه‌تیزور باید مراعات و استفاده نماید موضوع مهمی است که هم اکنون مورد بحث‌ ماست. برای بهتر روشن شدن مطلب، این مبحث را در چند قسمت  مطالعه می‌کنیم.

الف) اشخاصی که سلامتی  جسم و جان خود را طالبند، باید به طور کلی معده خود را سبک نگاه داشته، آن را چون انبار آذوقه چند روزه در کوی و برزن نگردانند، شب باید غذای سبک خورد، اگر موقعی اشتهای خوردن غذای زیاد و سنگینی داشته باشید بهتر است چند ساعتی قبل از فرا رسیدن وقت خواب، میل شود تا دستگاه گوارش بخصوص معده فرصت بیشتر و کافی برای هضم آن داشته باشد.

غذایی که تناول می‌شود باید با احتیاجات بدن مطابقت نماید. افراط در آن دارای عواقب وخیم است، زیرا معمولاً غذای زیاد ایجاد چربی در بدن می‌نماید. امروزه ثابت شده بدن پرچرب و  چاق، کانون انواع و اقسام امراض بوده در اعمال دستگاه‌های مختلف کارخانه‌ی بدن ایجاد نامرتبی و مزاحمت می نماید.

برای تعادل و حفظ سلامتی بدن، لازم است گاهی روزه گرفت تا بدن مواد اضافی ذخیره شده را به مصرف احتیاجات خود برساند.

موضوع دیگری که کاملاً مراعات آن لازم است، ساعات غذا خوردن می‌باشد که باید ثابت و معین بوده و فاصله دو عده غذا پنج الی شش ساعت قرار داده شود تا معده  به موقع و با فرصت کافی بتواند وظایف محوله خود را انجام دهد.

ب)  کسی که خواستار  تقویت قوای مغناطیسی است باید در انجام هرگونه کاری از قوای فکری خود استمداد جوید، در موقع غذا خوردن نیز از آن استفاده کرده، قوای فکری خود را به کار اندازد. سعی کنید در موقع تناول غذا حواس شما پرت نشود، مباحثه در سر سفره صحیح نیست، به هیچ نوع(سایت هیپنوتیسم دات آی آر)کاری نباید فکر کرد، فقط در فکر تقویت قوای فکری و بدنی خود بوده و اشتهای کاملی برای خوردن غذا ایجاد نمایید، در موقع غذا خوردن که لحظه‌ی مخصوص فعالیت معده است، فکر باید فقط برای خوردن صرف شود.

قرائت کتاب، روزنامه در موقع صرف غذا مخالف بهداشت می‌باشد. نباید غذایی که امکان مسمومیت دارد تناول کرد، مخلوط کردن چند نوع غذا ممکن است در محیط معده، فعل و انفعالاتی بنماید که ایجاد مسمومیت غذایی بکند، از این جهت باید از تناول انواع و اقسام غذاها پرهیز کرد.

موقعی سر سفره بنشینید که اشتهای حقیقی و میل به غذا در خود احساس می‌نمایید. روزی سه بار غذا خوردن طبق معمول مورد لزوم کارخانه بدن النسان است، مقدار آن باید متناسب با کار جسمی باشد. این اصل را نباید فراموش نمود تناول غذای کم از صرف نظر کردن آن صحیح‌تر است.

غذا را آهسته بخورید، لقمه را کاملاً با آب دهان مخلوط نموده خوب بجوید، افراط در غذا مضر است، این اصلی است مسلم همیشه تلف شدگان از افراط در غذا بیشتر از مردگان از امساک و گرسنگی است.

در میان غذا، نوشیدن مقدار کمی آب خالص اشتها را زیاد می کند، این آب که به طور وفور در میوه‌جات هم موجود است در هضم غذا و جذب آن و خارج کردن باقی‌مانده‌ی غذایی که به مصرف نرسیده و قابل هضم نیست بسیار مفید می‌باشد. آب را باید طوری آشامید که در فواصل آن احساس عطش نگردد.

ج) پس از صرف غذا به کارهای پر زحمت که فکر و جسم را خسته می‌نماید نباید مشغول شد، تا دو سه ساعت بعد از غذا خوردن مضر می‌باشد زیرا هنگامی که معده گرم فعالیت است، ریختن آب سرد روی محتویات گرم آن، تولدی امراض گوناگونی کرده و ضمناً در هضم و جذب غذا ایجاد وقفه خواهد کرد.

زود به رختخواب رفتن پس از صرف غذا مضر بوده و معده را که مشغول فعالیت است سنگین نموده ایجاد کسالت می‌نماید، تا می‌توانید بعد از صرف غذا اقلاً نیم ساعت بنشینید و با خواندن روزنامه و یا کتاب مفید، خود را مشغول دارید تا معده بتواند به وظیفه خود عمل نماید، چنان‌چه بتوانید این نیم ساعت را قدم بزنید خیلی مفید خواهد بود، بدین وسیله به معده خود کمک موثری کرده‌اید.

ادامه دارد…(بخش تغذیه سالم)

مطالب مرتبط

دیدگاه های این نوشته

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .