اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش هاتا یوگا در 365 روز » تمرینات روز ۶۱ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۱ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۱ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

1

تمرینات روز ۶۱ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

1

با سلام

پیشنهاد من به شما دوستان این است که جهت آشنایی با خواص حرکاتی که انجام می دهید و آشنایی هر چه بیتشر با یوگا و علوم مرتبت با آن مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی را از سایت دانلود نمایید( البته با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخفیف ویژه بهره مند گردید.

در این قسمت لازم می بینم که اندکی در رابطه با ماه نامه ۱۰۰ باب شفا و اسرا ۴گانه سلامتی برایتان توضیح دهم:

هدف ما از تولید این مجموعه تغییر و بهبود شرایط زندگی هم وطنان عزیز و افزودن به دانش آنها در زمینه سلامتی به واسته با تمرینات یوگا و آشنایی با اسرار گیاهان شفا بخش و اسرار سنگ های شفا بخش و طب امامان و از همه مهم تر نسخه این اپلای که به طور کاملا تخصصی و کاربردی در رابطه با بیماری ها و راهکارهای درمان و پیشگیری آنها به شما توضیحاتی می دهد که البته تمام بخش های دیگر به نوعه بسیار بسیار کاربردی کامل و جامع است و در تمام بخشها هر ماه اپدید می شود و برای تمام کسانی که این مجموعه را تهیه کردند به طور رایگان بروزرسانی های آن به طور کاملا رایگان ارسال می شود .

با ما باشید در باشگاه یوگا در ۳۶۵ روز

روز شصت و یکم :

توجه نمایید که تمرینات طبق اصول سایتهای آموزش یوگا به صورت روزانه هندوستان الگو برداری شده است پس در انجام تمرینات دقت کنید .

تمرینات نرمشی:

توجه کنید که طی ۵۰ روز گذشته هر چه که در رابطه با گرم کردن آموخته اید را از این پس باید به کار ببندید یعنی در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه حرکات پرشی زیلکسیشن را انجام داده تا بدنتان گرم شده و ضربان قلبتان تا اندازه مورد نیاز بالا برود و بدنتان گرم شود و بعد از آن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تمام مفاصل بدنتان را مانند گردن ، کتف ، آرنج ، مچ دست و پا ، کمر ، زانو را با حرکات چرخشی و کششی نرم و گرم کنید تا جایی که بدنتان برای حرکاتی که قرار است انجام دهید آماده شوید.

لازم به توجه بسیار است که تا به امروز تمام تمرینات مقدماتی به پایان رسیده و بعد از یاد گیری حرکات بسیار مهم سلام بر خورشید به سراغ تمرینات متوسطه می رویم.

۶ بخش اول سلام بر خورشی:

تمرین اول :

تمام ۱۲ تمرین سلام بر خورشید و سلام بر ماه را به مدت زمان ۵ دقیقه هر تمرین ۵ ثانیه یعنی کل تمرین سلام بر خورشید را باید ۵ بار انجام دهید ۱۲*۵=۶۰ هر حرکت ۵ ثانیه یعنی در ۱ دقیقه یک دور سلام بر خورشید انجام می شود و همین دور را باید ۵ بار انجام دهید و بعد از هر دور سلام بر خورشید ۱ حرکت سلام بر ماه هم انجام دهید

yy

حرکت اول :

از این به بعد با به اتمام رسیدن دوره مقدماتی تمرینات بدن شما باید به انعطاف پذیری لازم رسیده باشد تا بعد از نرم کردن و انجام ۵ دقیقه سلام بر خورشید روزانه ۲ حرکت از دوره متوسطه را به شما آموزش می دهم و لازم است که بیشتر از گذشته تمرکز و تمرین داشته باشید تا بتوانید به سادگی حرکات را انجام دهید.

توجه کنید که تمرینات فوق به دلیل این که باید به درستی انجام شودند را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید به درستی انجام دهید

وضعیت هلال ماه به مدت ۱ دقیقه

y1

 

روی هر دوزانو نشسته,دستها را در اطراف بدن قرار دهید.

پای چپ را به سمت جلو حرکت دهید.

به جلو خم شده,هر دو دست را کنار پای چپ روی زمین بگذارید(مطابق شکل).پای راست را در حالت کاملا کشیده و منقبض نگه دارید.گردن و پشت را به سمت عقب متمایل کنید.در انتها فقط زانوی راست و نک انگشتان دست باید با زمین در تماس باشند.

با آوردن پای چپ در کنار پای راست و ایستادن روی زانوها به حالت شروع برگردید.

با پای دیگر تمرین را تکرار کنید.

زمان:این حرکت را ۵ مرتبه انجام دهید.

تنفس:بازدم,زمانی که به جلو خم می شوبد.

دم,زمانی که بدن را به شکل قوس (هلال ماه)در می آورید.

بازدم,زمانی که بر روی پای کشیده شده بر می گردید.

آگاهی:فیزیکی-روی کمر یا تنفس.

روحی-روی چاکرای سوادهیستانا و ویشودهی.

مطابقت:بعد از آساناهای مربوط به کشش به سمت جلو ,انجام شود.

فایده:کل ساختمان اسکلتی را تحت کشش قرار می دهد.حرکت خوبی برای مشکلات زنانگی از قبیل بیماریهای تخمدان ها,رحم و لوله های ادراری است.

باکشش خوبی که به سینه و گردن وارد می کند باعث بر طرف شدن ناراحتی های تنفسی مانند گلو درد,التهاب لوزه ها,سرماخوردگی و سرفه می گردد.

تنوع:تمرین را همان گونه که شرح داده شد اجرا کنید.

در وضعیت آخر دستها را بلند کنید و بالای سر ببرید.آرنج ها را راست کنید و آنها را حدود ۴۰ سانتیمتر از هم جدا نمایید. سر و نیم تنه را در حد توان عقب بکشید.

 

وضعیت مارمولک به مدت ۱ دقیقه با تمرکز و تمرین

y2

روی شکم دراز بکشید .دو دست را از آرنج خم کرده,در قسمت پایین قفسه سینه بگذارید.

ساق پاها را کمی از هم جدا کنید.پا را معکوس روی زمین حفظ کنید.

سر را روبرو قرار دهید.

این حالت شروع است.

در حین حرکت آرنج ها نباید حرکت کنند.

نیم تنه و کفل ها را از زمین بلند کنید .زانوها و آرنج ها را حمایل بدن قرار دهید,بنابراین بدن مانند شکل اول می شود.نیم تنه را به عقب بکشید و چانه و سینه را روی زمین در جلوی بدن یا درحد توان نزدیک به زمین قرار دهید.

برگردید و وضعیت را رها کنید و دوباره شروع نمایید.

این یک دور است.

زمان:تمرین را ۱۰دور تکرار کنید.

تنفس:دم,زمانی که باسن را بلند می کنید(۲بار در یک دور کامل).

بازدم,زمانی که باسن را پایین می آورید)(۲ بار در یک دور کامل).

آگاهی:فیزیکی-روی همزمانی حرکت و تنفس و ناحیه پشت بین شانه ها.

روحی-روی چاکرای سواد هیستانا.

مطابقت:این تمرین را پس از آساناهای خم شدن به جلو انجام دهید.

 

برای جا افتادن حرکات سلام بر خورشید یک دوره ۱ دقیقه ای سلام بر خورشید و سلام بر ماه انجام دهید

yy

 

تمرینات تقویت چشم

این تمرینات را بنا به انتخاب خود از آموزش های گذشته به مدت زمان یک دقیقه انجام دهید و توجه نمایید که در انجام آن کوتاهی نکنید چرا که با این تمرینات هر گز دچار بیماری های چشمی نخواهید شد.

 

تمرکز:

لوترس یا نیلوفر کامل

یوگا

 

در این بخش باید به صورت نیلوفر کامل به مدت ۱ دقیقه با رعایت اصول دم و بازدم که در گذشته آموزش دهده شده تمام تمرینات بالا را در ذهن مرور کنید، به نظر خودم در تمام تمرینات یوگا این بخش از همه مهم تر سخت تر و اثر گذار تر است چرا که باید تمام تمرینات را درک کنید و با ذهنتان انجام دهید .

پایان تمرینات روز شصت و یکم

همین تمرین را در روز  ۲ بار, یک بار صبح و یک بار شب تکرار کنید

1

هاتا یوگا ماه اول

هاتا یوگا ماه دوم

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی عضو ماه نامه سلامتی ما شوید از آپدیت رایگان سالانه ماه نامه بر خوردار گردید

 shafa111با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰ % تخفیف محصولات بر خوردار گردید

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .