اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش هاتا یوگا در 365 روز » تمرینات روز ۶۳ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۳ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۳ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

تمرینات روز ۶۳ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

با سلام

پیشنهاد من به شما دوستان این است که جهت آشنایی با خواص حرکاتی که انجام می دهید و آشنایی هر چه بیتشر با یوگا و علوم مرتبت با آن مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی را از سایت دانلود نمایید( البته با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخفیف ویژه بهره مند گردید.

در این قسمت لازم می بینم که اندکی در رابطه با ماه نامه ۱۰۰ باب شفا و اسرا ۴گانه سلامتی برایتان توضیح دهم:

هدف ما از تولید این مجموعه تغییر و بهبود شرایط زندگی هم وطنان عزیز و افزودن به دانش آنها در زمینه سلامتی به واسته با تمرینات یوگا و آشنایی با اسرار گیاهان شفا بخش و اسرار سنگ های شفا بخش و طب امامان و از همه مهم تر نسخه این اپلای که به طور کاملا تخصصی و کاربردی در رابطه با بیماری ها و راهکارهای درمان و پیشگیری آنها به شما توضیحاتی می دهد که البته تمام بخش های دیگر به نوعه بسیار بسیار کاربردی کامل و جامع است و در تمام بخشها هر ماه اپدید می شود و برای تمام کسانی که این مجموعه را تهیه کردند به طور رایگان بروزرسانی های آن به طور کاملا رایگان ارسال می شود .

با ما باشید در باشگاه یوگا در ۳۶۵ روز

روز شصت و سوم :

توجه نمایید که تمرینات طبق اصول سایتهای آموزش یوگا به صورت روزانه هندوستان الگو برداری شده است پس در انجام تمرینات دقت کنید .

تمرینات نرمشی:

توجه کنید که طی ۵۰ روز گذشته هر چه که در رابطه با گرم کردن آموخته اید را از این پس باید به کار ببندید یعنی در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه حرکات پرشی زیلکسیشن را انجام داده تا بدنتان گرم شده و ضربان قلبتان تا اندازه مورد نیاز بالا برود و بدنتان گرم شود و بعد از آن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تمام مفاصل بدنتان را مانند گردن ، کتف ، آرنج ، مچ دست و پا ، کمر ، زانو را با حرکات چرخشی و کششی نرم و گرم کنید تا جایی که بدنتان برای حرکاتی که قرار است انجام دهید آماده شوید.

لازم به توجه بسیار است که تا به امروز تمام تمرینات مقدماتی به پایان رسیده و بعد از یاد گیری حرکات بسیار مهم سلام بر خورشید به سراغ تمرینات متوسطه می رویم.

۶ بخش اول سلام بر خورشی:

yy

تمرین اول :

تمام ۱۲ تمرین سلام بر خورشید و سلام بر ماه را به مدت زمان ۵ دقیقه هر تمرین ۵ ثانیه یعنی کل تمرین سلام بر خورشید را باید ۵ بار انجام دهید ۱۲*۵=۶۰ هر حرکت ۵ ثانیه یعنی در ۱ دقیقه یک دور سلام بر خورشید انجام می شود و همین دور را باید ۵ بار انجام دهید و بعد از هر دور سلام بر خورشید ۱ حرکت سلام بر ماه هم انجام دهید

حرکت اول :

از این به بعد با به اتمام رسیدن دوره مقدماتی تمرینات بدن شما باید به انعطاف پذیری لازم رسیده باشد تا بعد از نرم کردن و انجام ۵ دقیقه سلام بر خورشید روزانه ۲ حرکت از دوره متوسطه را به شما آموزش می دهم و لازم است که بیشتر از گذشته تمرکز و تمرین داشته باشید تا بتوانید به سادگی حرکات را انجام دهید.

توجه کنید که تمرینات فوق به دلیل این که باید به درستی انجام شودند را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید به درستی انجام دهید

وضعیت سر وپا به مدت یک دقیقه با تمرکز و تکرار

y1

در حالت شاوآسانا مستقر شوید .تمام بدن را در یک حالت وانهادگی قرار دهید.با استفاده از فشاری که با دستها و آرنج ها بر زمین وارد می آورید بدن را از روی زمین بلند کنید.

بدن را منقبض کنید و آن را به سمت بالای سر حرکت دهید و در حد توان نیم تنه را از زمین بلند کنید.

دستها و کف دستها روی زمین باقی می مانند و بدن را حمایت می کنند,تا تعادل برقرار شود.

کوشش کنید ساق پاها را مستقیم کنید.

کف پاها را روی زمین قرار دهید.

در وضعیت آخر دستها راروی رانها بگذارید.

بدن تنها به سر و پاها تکیه دارد.

از حالت خارج شوید؛اول دستها و به تدریج بدن را روی زمین قرار دهید.

این یک دور است.

تنفس:دم,قبل از بلند کردن کفل ها و در وضعیت آخر.

بازدم,موقعی که بدن را پایین می آورید.

زمان:تا زمانی که راحت هستید در وضعیت توقف کنید.

آگاهی:فیزیکی-روی ستون فقرات و گردن.

روحی-روی چاکرای مانی پورا.

مطابقت:با تمرینات خم شدن به جلو هماهنگی دارد.

ممنوعیت:انجام این آسانا برای کسانی که دارای بیماری فشار خون یا ناراحتی قلبی یا مهره های گردن هستند توصیه نمی شود.

 

وضعیت چرخ به مدت ۱ دقیقه با تمرکز تکرار

y2

به پشت دراز بکشید.زانوها را خم نموده,پاشنه ها را به باسن نزدیک کنید.پاها حدود۳۰ سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.

کف دستها را روی زمین و در کنار شقیقه ها بگذارید طوری که نوک انگشتان دست به سمت شانه ها باشد.

این حالت شروع است.

آهسته بدن را بلند و به سمت پشت خم کنید.

سر را به عقب ببرید تا تاج سر روی زمین قرار گیرد و سنگینی بالای بدن را تحمل کند.اگر لازم است دستها را بیشتر به جلوی بدن ببرید تا بدن را بیشتر تقویت کند.

تا آنجا که در توان دارید دستها و ساق پاها راراست کنید و سر و شانه ها را از بدن جدا نمایید.

کوشش کنید کمر را تا آنجا که می توانید خم کنید.

این وضعیت نهایی است.

با حرکت دادن پشت به سمت سر,زانوها را جلوتر ببرید.

سر را آویخته بین دو دست رها کنید.

برای چند ثانیه روی کف پاها دستها وضع بدن را متعادل کنید,و تا زمانی که می توانید در حالت باقی بمانید.

آهسته بدن را پایین آورید,سر روی زمین استراحت می کند و بعد قسمت های دیگر بدن.

این یک دور است.

تنفس:قبل از شروع,دم عمیق و در طول بلند شدن به طور کامل حبس دم.تنفس های عادی یا حبس دم,در موقع توقف در حالت.

بازدم,هنگام برگشت به حالت اول.

زمان:می توانید برای یک مدت طولانی و با تنفس های عادی در حالتی که به طور کامل بلند شده اید,توقف نمایید.

آگاهی:فیزیکی-روی وانهادگی ستون فقرات ,قفسه سینه و شکم در وضعیت نهایی.

روحی –روی چاکرای مانی پورا.

مطابقت:چرخ را باید بعد از مهارت در تمرین های مقدماتی و آساناهای خم شدن متوسط به پشت اجرا نمود.

اگر مقدور باشد بعد از آساناهای خم شدن به جلو مثل گاوآهن یا ایستادن روی شانه که در قسمت پشت قفل ایجاد می کند آسانای چرخ را تمرین نمایید.

ممنوعیت:چرخ نباید هنگام خستگی یا وجود هر نوع ناراحتی در بدن یا قاعدگی و بارداری تمرین شود.

 

برای جا افتادن حرکات سلام بر خورشید یک دوره ۱ دقیقه ای سلام بر خورشید و سلام بر ماه انجام دهید

yy

 

تمرینات تقویت چشم

این تمرینات را بنا به انتخاب خود از آموزش های گذشته به مدت زمان یک دقیقه انجام دهید و توجه نمایید که در انجام آن کوتاهی نکنید چرا که با این تمرینات هر گز دچار بیماری های چشمی نخواهید شد.

 

تمرکز:

لوترس یا نیلوفر کامل

یوگا

 

در این بخش باید به صورت نیلوفر کامل به مدت ۱ دقیقه با رعایت اصول دم و بازدم که در گذشته آموزش دهده شده تمام تمرینات بالا را در ذهن مرور کنید، به نظر خودم در تمام تمرینات یوگا این بخش از همه مهم تر سخت تر و اثر گذار تر است چرا که باید تمام تمرینات را درک کنید و با ذهنتان انجام دهید .

پایان تمرینات روز شصت و سوم

همین تمرین را در روز  ۲ بار, یک بار صبح و یک بار شب تکرار کنید

پیشنهادم به شما این است که حتمام مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتر را دانلود نمایید

( با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخیفف ویژه ما بر خوردار شوید)

1

هاتا یوگا ماه اول

هاتا یوگا ماه دوم

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی عضو ماه نامه سلامتی ما شوید از آپدیت رایگان سالانه ماه نامه بر خوردار گردید

 shafa111با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰ % تخفیف محصولات بر خوردار گردید

 

 

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .