اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش هاتا یوگا در 365 روز » تمرینات روز ۶۵ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۵ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۵ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۵ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

با سلام

پیشنهاد من به شما دوستان این است که جهت آشنایی با خواص حرکاتی که انجام می دهید و آشنایی هر چه بیتشر با یوگا و علوم مرتبت با آن مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی را از سایت دانلود نمایید( البته با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخفیف ویژه بهره مند گردید.

در این قسمت لازم می بینم که اندکی در رابطه با ماه نامه ۱۰۰ باب شفا و اسرا ۴گانه سلامتی برایتان توضیح دهم:

هدف ما از تولید این مجموعه تغییر و بهبود شرایط زندگی هم وطنان عزیز و افزودن به دانش آنها در زمینه سلامتی به واسته با تمرینات یوگا و آشنایی با اسرار گیاهان شفا بخش و اسرار سنگ های شفا بخش و طب امامان و از همه مهم تر نسخه این اپلای که به طور کاملا تخصصی و کاربردی در رابطه با بیماری ها و راهکارهای درمان و پیشگیری آنها به شما توضیحاتی می دهد که البته تمام بخش های دیگر به نوعه بسیار بسیار کاربردی کامل و جامع است و در تمام بخشها هر ماه اپدید می شود و برای تمام کسانی که این مجموعه را تهیه کردند به طور رایگان بروزرسانی های آن به طور کاملا رایگان ارسال می شود .

با ما باشید در باشگاه یوگا در ۳۶۵ روز

روز شصت و پنجم :

توجه نمایید که تمرینات طبق اصول سایتهای آموزش یوگا به صورت روزانه هندوستان الگو برداری شده است پس در انجام تمرینات دقت کنید .

تمرینات نرمشی:

توجه کنید که طی ۵۰ روز گذشته هر چه که در رابطه با گرم کردن آموخته اید را از این پس باید به کار ببندید یعنی در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه حرکات پرشی زیلکسیشن را انجام داده تا بدنتان گرم شده و ضربان قلبتان تا اندازه مورد نیاز بالا برود و بدنتان گرم شود و بعد از آن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تمام مفاصل بدنتان را مانند گردن ، کتف ، آرنج ، مچ دست و پا ، کمر ، زانو را با حرکات چرخشی و کششی نرم و گرم کنید تا جایی که بدنتان برای حرکاتی که قرار است انجام دهید آماده شوید.

لازم به توجه بسیار است که تا به امروز تمام تمرینات مقدماتی به پایان رسیده و بعد از یاد گیری حرکات بسیار مهم سلام بر خورشید به سراغ تمرینات متوسطه می رویم.

۶ بخش اول سلام بر خورشی:

تمرین اول :

تمام ۱۲ تمرین سلام بر خورشید و سلام بر ماه را به مدت زمان ۵ دقیقه هر تمرین ۵ ثانیه یعنی کل تمرین سلام بر خورشید را باید ۵ بار انجام دهید ۱۲*۵=۶۰ هر حرکت ۵ ثانیه یعنی در ۱ دقیقه یک دور سلام بر خورشید انجام می شود و همین دور را باید ۵ بار انجام دهید و بعد از هر دور سلام بر خورشید ۱ حرکت سلام بر ماه هم انجام دهید

yy

حرکت اول :

از این به بعد با به اتمام رسیدن دوره مقدماتی تمرینات بدن شما باید به انعطاف پذیری لازم رسیده باشد تا بعد از نرم کردن و انجام ۵ دقیقه سلام بر خورشید روزانه ۲ حرکت از دوره متوسطه را به شما آموزش می دهم و لازم است که بیشتر از گذشته تمرکز و تمرین داشته باشید تا بتوانید به سادگی حرکات را انجام دهید.

توجه کنید که تمرینات فوق به دلیل این که باید به درستی انجام شودند را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید به درستی انجام دهید

وضعیت کشش پشت به مدت ۱ دقیقه با تمرکز و تکرار

y1

 

روی زمین بنشینید.پاها را به طرف جلو دراز کرده,دستها را روی زانوها بگذارید.

این وضعیت شروع است.

تمام بدن را شل کنید.

فکر خود را روی عضلات پشت متمرکز نمایید.بدن را از ناحیه کمر به آرامی به سمت جلو خم کرده,سعی کنید انگشتان شست پا را بگیرید .چناچه انجام این کار در مرحله اول امکان پذیر نیست,می توانید دستهای خود را روی ساق پاها یا حتی رانها قرار داده,بدن خود را بدون اینکه کوچکترین فشاری به خود بیاورید به جلو خم کنید.حال در وضعیتی که کاملا راحت هستید برای مدتی توقف کرده,پشت خود را کاملا شل و رها سازید.سپس دستهای خود را کمی بیشتر به سمت جلو برده,به همان نسبت بدن خود را نیز بیشتر خم کنید.دقت کنید که پاها از ناحیه زانو خم نشوند چون یکی از اهداف انجام این آسانا کشیده شدن رگهای پشت پاست.شما بعد از مدتی به همین ترتیب این آسانا را انجام دادید قادر خواهید شد که پاهای خود را با سر و در مرحله نهایی با چانه لمس کنید.

توجه:کاملا دقت کنید که خم شدن به سمت جلو به طور ناگهانی انجام نشود.در هر مرحله که توقف کردید برای مدتی در آن حالت باقی مانده,در این مدت دم و بازدم خود را خیلی آرام و عمیق انجام دهید.در هر مرحله که احساس ناراحتی کردید بدن خود را به سمت عقب بکشید و در آن حالت توقف نمایید,سپس خیلی آرام و کمی بیشتر بدن خود را به طرف جلو خم کنید.

تنفس:دم,در وضعیت شروع.

بازدم,هنگام خم شدن به جلو.دم,در موقعیت ثابت.

بازدم,موقع آوردن دستها و نیم تنه روی پاها.

در پایان وضعیت,تنفس آهسته و عمیق یا حفظ تنفس در بیرون برای یک زمان کوتاه.

دم,موقعی که به وضعیت شروع بر می گردید.

زمان:مبتدیان باید این تمرین را با۵ دور شروع کنند و در وضعیت پایانی توقفی کوتاه داشته باشند.بعد با مهارت بیشتر ممکن است ۵ دقیقه در وضعیت بمانند.

آگاهی:فیزیکی-روی شکم,وانهادگی عضلات کمر یا جریان کند تنفس.

روحی-روی چاکرای سواد هیستانا.

مطابقت:این تمرین همراه با تمرین های خم شدن به پشت مانند چرخ,کبرا و ماهی انجام شود.

ممنوعیت:مبتدیان به دیسک و سیاتیک از انجام این تمرین محروم اند.

وضعیت کشش متحرک پشت به مدت ۱ دقیقه با تمرکز و تکرار

y2

 

به پشت روی زمین دراز کشیده,هر دو دست را نیز به صورت کاملا کشیده و مستقیم بالای سر قرار دهید.برای لحظه ای به تمام بدن استراحت بدهید.

این وضعیت شروع است.

به آرامی سر وبدن را بلند کرده,بدون اینکه وضعیت دستها تغییر کند,روی زمین بنشینید(ستون فقرات راست باشد).سپس به سمت جلو خم شوید.برای مدت کوتاهی در حالت نهایی باقی مانده,مجددا به وضعیت نشسته با دستهای کاملا کشیده بالای سر و سپس به حالت دراز کش برگردید.

این یک دور است.این حرکت را ۱۰ دور تکرار کنید.

تنفس:ابتدا که روی زمین دراز کشیده اید,به طور طبیعی تنفس کنید.

دم,هنگام بلند شدن تا وضعیت نشسته.

بازدم,هنگام خم شدن به سمت جلو.

دم,موقعی که مشسته اید .بازدم,موقعی که به حالت شروع بر می گردید.

آگاهی:فیزیکی-روی همزمانی حرکت بدن با تنفس.

روحی-روی چاکرای سواد هیستانا.

 

برای جا افتادن حرکات سلام بر خورشید یک دوره ۱ دقیقه ای سلام بر خورشید و سلام بر ماه انجام دهید

yy

 

تمرینات تقویت چشم

این تمرینات را بنا به انتخاب خود از آموزش های گذشته به مدت زمان یک دقیقه انجام دهید و توجه نمایید که در انجام آن کوتاهی نکنید چرا که با این تمرینات هر گز دچار بیماری های چشمی نخواهید شد.

 

تمرکز:

لوترس یا نیلوفر کامل

یوگا

 

در این بخش باید به صورت نیلوفر کامل به مدت ۱ دقیقه با رعایت اصول دم و بازدم که در گذشته آموزش دهده شده تمام تمرینات بالا را در ذهن مرور کنید، به نظر خودم در تمام تمرینات یوگا این بخش از همه مهم تر سخت تر و اثر گذار تر است چرا که باید تمام تمرینات را درک کنید و با ذهنتان انجام دهید .

پایان تمرینات روز شصت و پنجم

همین تمرین را در روز  ۲ بار, یک بار صبح و یک بار شب تکرار کنید

پیشنهادم به شما این است که حتمام مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتر را دانلود نمایید

( با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخیفف ویژه ما بر خوردار شوید)

1

هاتا یوگا ماه اول

هاتا یوگا ماه دوم

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی عضو ماه نامه سلامتی ما شوید از آپدیت رایگان سالانه ماه نامه بر خوردار گردید

 shafa111با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰ % تخفیف محصولات بر خوردار گردید

 

 

 

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .