اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش هاتا یوگا در 365 روز » تمرینات روز ۶۶ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۶ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۶ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

تمرینات روز ۶۶ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

با سلام

پیشنهاد من به شما دوستان این است که جهت آشنایی با خواص حرکاتی که انجام می دهید و آشنایی هر چه بیتشر با یوگا و علوم مرتبت با آن مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی را از سایت دانلود نمایید( البته با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخفیف ویژه بهره مند گردید.

در این قسمت لازم می بینم که اندکی در رابطه با ماه نامه ۱۰۰ باب شفا و اسرا ۴گانه سلامتی برایتان توضیح دهم:

هدف ما از تولید این مجموعه تغییر و بهبود شرایط زندگی هم وطنان عزیز و افزودن به دانش آنها در زمینه سلامتی به واسته با تمرینات یوگا و آشنایی با اسرار گیاهان شفا بخش و اسرار سنگ های شفا بخش و طب امامان و از همه مهم تر نسخه این اپلای که به طور کاملا تخصصی و کاربردی در رابطه با بیماری ها و راهکارهای درمان و پیشگیری آنها به شما توضیحاتی می دهد که البته تمام بخش های دیگر به نوعه بسیار بسیار کاربردی کامل و جامع است و در تمام بخشها هر ماه اپدید می شود و برای تمام کسانی که این مجموعه را تهیه کردند به طور رایگان بروزرسانی های آن به طور کاملا رایگان ارسال می شود .

با ما باشید در باشگاه یوگا در ۳۶۵ روز

روز شصت و ششم:

توجه نمایید که تمرینات طبق اصول سایتهای آموزش یوگا به صورت روزانه هندوستان الگو برداری شده است پس در انجام تمرینات دقت کنید .

تمرینات نرمشی:

توجه کنید که طی ۵۰ روز گذشته هر چه که در رابطه با گرم کردن آموخته اید را از این پس باید به کار ببندید یعنی در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه حرکات پرشی زیلکسیشن را انجام داده تا بدنتان گرم شده و ضربان قلبتان تا اندازه مورد نیاز بالا برود و بدنتان گرم شود و بعد از آن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تمام مفاصل بدنتان را مانند گردن ، کتف ، آرنج ، مچ دست و پا ، کمر ، زانو را با حرکات چرخشی و کششی نرم و گرم کنید تا جایی که بدنتان برای حرکاتی که قرار است انجام دهید آماده شوید.

لازم به توجه بسیار است که تا به امروز تمام تمرینات مقدماتی به پایان رسیده و بعد از یاد گیری حرکات بسیار مهم سلام بر خورشید به سراغ تمرینات متوسطه می رویم.

۶ بخش اول سلام بر خورشی:

 

تمرین اول :

تمام ۱۲ تمرین سلام بر خورشید و سلام بر ماه را به مدت زمان ۵ دقیقه هر تمرین ۵ ثانیه یعنی کل تمرین سلام بر خورشید را باید ۵ بار انجام دهید ۱۲*۵=۶۰ هر حرکت ۵ ثانیه یعنی در ۱ دقیقه یک دور سلام بر خورشید انجام می شود و همین دور را باید ۵ بار انجام دهید و بعد از هر دور سلام بر خورشید ۱ حرکت سلام بر ماه هم انجام دهید

yy

حرکت اول :

از این به بعد با به اتمام رسیدن دوره مقدماتی تمرینات بدن شما باید به انعطاف پذیری لازم رسیده باشد تا بعد از نرم کردن و انجام ۵ دقیقه سلام بر خورشید روزانه ۲ حرکت از دوره متوسطه را به شما آموزش می دهم و لازم است که بیشتر از گذشته تمرکز و تمرین داشته باشید تا بتوانید به سادگی حرکات را انجام دهید.

توجه کنید که تمرینات فوق به دلیل این که باید به درستی انجام شودند را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید به درستی انجام دهید

وضعیت کشش ساق پا و کمر به مدت ۱ دقیقه با تمرکز و تکرار

y1

 

روی زمین نشسته,پاها را تا جایی که امکان دارد از هم باز کنید.

دستها را از پشت به یکدیگر قلاب کنید,به آرامی نیم تنه را روی پای راست خم کنید.

این وضعیت شروع است.

کوشش کنید تا جایی که می توانید زانوی خود رابا بینی لمس کنید. وضعیت را تا زمانی که می توانید حفظ کنید.به سمت چپ بر گردید و حرکت را روی این سمت تکرار کنید و دستها را بالا ببرید.

به وضعیت اول برگردید.

 

به سمت جلو خم شوید و سعی کنید که پیشانی با زمین تماس پیدا کند,بدون آنکه پاها و باسن از زمین بلند شود.دستها باید کشیده و در حد توان مستقیم به بالا آورده شود.

تا زمانی که توانایی دارید در این وضعیت بمانید.

به وضعیت شروع برگردید و دستها را آزاد کنید.

این یک دور کامل است.

تنفس:دم,در وضعیت شروع.

بازدم,موقع خم شدن به جلو و درموقعی که در وضعیت پایان قرار می گیریرد.

تنفس آهسته و عمیق ,و اگر نگه داشتن بازدم به شما کمک می کند,آنرا برای مدت بسیار کوتاه انجام دهید.

زمان:تکرار ۳ تا ۵ دور.

آگاهی:فیزیکی-روی همزمانی حرکت و تنفس.

روحروی چاکرای مولاداهارا یا سواد هیستانا.

مطابقت:این تمرین را بعد از خم شدن های به پشت در حد پیشرفته ,مانند چرخ,انجام می دهند.

تا مهارت کامل در کشش پشت ایجاد نشده باشداین تمرین را نمی توان انجام داد.

فایده:این تمرین دارای فواید وضعیت کشش پشت است,با این تفاوت که کشش بیشتری به عضلات پشت پا و عضلات بین شانه ای می دهد و باعث گستردگی و پهن شدن عضلات سینه می شود.تاثیر این تمرین بر قسمت های بالا و پایین بدن,بیش از تاثیر وضعیت کشش پشت است.

تنوع:در حالت قبل(حالت شروع)بنشینید و دستها را در جلوی بدن روی زمین قرار دهید.آهسته به جلو خم شوید .انگشتان شست پاها را با انگشتان دستها بگیرید و کوشش کنید که پیشانی را مستقیم در جلوی بدن روی زمین بگذارید.

به تدریج ناحیه سینه,شکم و لگن را روی زمین قرار دهید.

سر را به جلو ببرید تا چانه و گلو زمین را لمس کنند.

این وضعیت نهایی است.

وضعیت را برای مدتی که می توانید حفظ کنید.

دستها را از هم جدا کنید و به حالت شروع برگردید.

وضعیت سر به زانو ۱ دقیقه با تمرکز و تکرار

y2

روی زمین نشسته ,پاها را به طرف جلو دراز کنید.

پای چپ را خم کرده,پاشنه آن را در منتهی الیه ران پای راست بگذارید به طوری که کف پای خم شده طرف ران پای دیگر قرار گیرد.

زانوی پای خم شده روی زمین و پای دیگر کاملا کشیده و مستقیم باشد.

دستها را روی زانو راست بگذارید و ستون فقرات و عضلات پشت را وانهاده کنید.

این وضعیت شروع است.

قسمت بالای بدن را از کمر خم کرده,انگشت شست پای کشیده و مستقیم را با هر دو دست بگیرید.دقت کنید هک زانوی این پا خم نشود. در این مرحله برای گرفتن انگشت پا از بازوها بیشتر استفاده کنید تا عضلات پشت.به آرامی سر را به طرف جلو ببرید به طوری که سر در خم زانو مستقیم قرار گیرد.

کف پای راست از سمت بیرون با دست راست و انگشت های پای راست با دست چپ از سمت داخل پا گرفته شوند.

این وضعیت نهایی است.در این حالت کمر را وانهاده کنید,اما به آن فشار نیاورید.

تا زمانی که راحت هستید در این وضعیت باقی بمانید.

به حالت شروع برگردید,پاها را تغییر دهید و حرکت را با پای چپ تکرار کنید و پای راست را خم کنید.

تمرین را با هر پا۵ مرتبه تکرار کنید.

تنفس:دم,موقع شروع.

بازدم,هنگامی که به طرف جلو خم می شوید.

اکر برای مدت کوتاهی در وضعیت نهایی قرار گیرید نفس خود را نگه دارید (دم انجام ندهید)در غیر این صورت می توانید به طور طبیعی تنفس کنید.

دم,هنگام برگشتن به وضعیت نشسته.

توجه:سایر موارد مانند کشش پشت است.

برای جا افتادن حرکات سلام بر خورشید یک دوره ۱ دقیقه ای سلام بر خورشید و سلام بر ماه انجام دهید

 yy

تمرینات تقویت چشم

هاتا یوگا31

این تمرینات را بنا به انتخاب خود از آموزش های گذشته به مدت زمان یک دقیقه انجام دهید و توجه نمایید که در انجام آن کوتاهی نکنید چرا که با این تمرینات هر گز دچار بیماری های چشمی نخواهید شد.

 

تمرکز:

لوترس یا نیلوفر کامل

 یوگا

در این بخش باید به صورت نیلوفر کامل به مدت ۱ دقیقه با رعایت اصول دم و بازدم که در گذشته آموزش دهده شده تمام تمرینات بالا را در ذهن مرور کنید، به نظر خودم در تمام تمرینات یوگا این بخش از همه مهم تر سخت تر و اثر گذار تر است چرا که باید تمام تمرینات را درک کنید و با ذهنتان انجام دهید .

پایان تمرینات روز شصت و ششم

همین تمرین را در روز  ۲ بار, یک بار صبح و یک بار شب تکرار کنید

پیشنهادم به شما این است که حتمام مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتر را دانلود نمایید

( با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخیفف ویژه ما بر خوردار شوید)

 

 

1

هاتا یوگا ماه اول

هاتا یوگا ماه دوم

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی عضو ماه نامه سلامتی ما شوید از آپدیت رایگان سالانه ماه نامه بر خوردار گردید

 shafa111با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰ % تخفیف محصولات بر خوردار گردید

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .