اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش هاتا یوگا در 365 روز » تمرینات روز ۶۷ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۷ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۷ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

تمرینات روز ۶۷ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

با سلام
پیشنهاد من به شما دوستان این است که جهت آشنایی با خواص حرکاتی که انجام می دهید و آشنایی هر چه بیتشر با یوگا و علوم مرتبت با آن مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی را از سایت دانلود نمایید( البته با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخفیف ویژه بهره مند گردید.
در این قسمت لازم می بینم که اندکی در رابطه با ماه نامه ۱۰۰ باب شفا و اسرا ۴گانه سلامتی برایتان توضیح دهم:
هدف ما از تولید این مجموعه تغییر و بهبود شرایط زندگی هم وطنان عزیز و افزودن به دانش آنها در زمینه سلامتی به واسته با تمرینات یوگا و آشنایی با اسرار گیاهان شفا بخش و اسرار سنگ های شفا بخش و طب امامان و از همه مهم تر نسخه این اپلای که به طور کاملا تخصصی و کاربردی در رابطه با بیماری ها و راهکارهای درمان و پیشگیری آنها به شما توضیحاتی می دهد که البته تمام بخش های دیگر به نوعه بسیار بسیار کاربردی کامل و جامع است و در تمام بخشها هر ماه اپدید می شود و برای تمام کسانی که این مجموعه را تهیه کردند به طور رایگان بروزرسانی های آن به طور کاملا رایگان ارسال می شود .
با ما باشید در باشگاه یوگا در ۳۶۵ روز
روز شصت و هفتم:
توجه نمایید که تمرینات طبق اصول سایتهای آموزش یوگا به صورت روزانه هندوستان الگو برداری شده است پس در انجام تمرینات دقت کنید .
تمرینات نرمشی:
توجه کنید که طی ۵۰ روز گذشته هر چه که در رابطه با گرم کردن آموخته اید را از این پس باید به کار ببندید یعنی در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه حرکات پرشی زیلکسیشن را انجام داده تا بدنتان گرم شده و ضربان قلبتان تا اندازه مورد نیاز بالا برود و بدنتان گرم شود و بعد از آن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تمام مفاصل بدنتان را مانند گردن ، کتف ، آرنج ، مچ دست و پا ، کمر ، زانو را با حرکات چرخشی و کششی نرم و گرم کنید تا جایی که بدنتان برای حرکاتی که قرار است انجام دهید آماده شوید.
لازم به توجه بسیار است که تا به امروز تمام تمرینات مقدماتی به پایان رسیده و بعد از یاد گیری حرکات بسیار مهم سلام بر خورشید به سراغ تمرینات متوسطه می رویم.
۶ بخش اول سلام بر خورشی:
تمرین اول :
تمام ۱۲ تمرین سلام بر خورشید و سلام بر ماه را به مدت زمان ۵ دقیقه هر تمرین ۵ ثانیه یعنی کل تمرین سلام بر خورشید را باید ۵ بار انجام دهید ۱۲*۵=۶۰ هر حرکت ۵ ثانیه یعنی در ۱ دقیقه یک دور سلام بر خورشید انجام می شود و همین دور را باید ۵ بار انجام دهید و بعد از هر دور سلام بر خورشید ۱ حرکت سلام بر ماه هم انجام دهید
yy
حرکت اول :
از این به بعد با به اتمام رسیدن دوره مقدماتی تمرینات بدن شما باید به انعطاف پذیری لازم رسیده باشد تا بعد از نرم کردن و انجام ۵ دقیقه سلام بر خورشید روزانه ۲ حرکت از دوره متوسطه را به شما آموزش می دهم و لازم است که بیشتر از گذشته تمرکز و تمرین داشته باشید تا بتوانید به سادگی حرکات را انجام دهید.
توجه کنید که تمرینات فوق به دلیل این که باید به درستی انجام شودند را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید به درستی انجام دهید

وضعیت کشش نیلوفر ۱ دقیقه با تمرکز و تکرار

y1

با پاهای کشیده در جلو روی زمین بنشینید.
پای راست را به حالت مستقیم و کشیده در جلو خود قرار داده,پای چپ را روی ران آن قرار دهید.
پاشنه پای چپ باید انتهای عضله شکم را لمس کند.
کمی به جلو خم شوید,دست چپ را به پشت سر ببرید و کوشش کنید انگشت پای چپ را با دست چپ بگیرید.
دوباره راست بنشینید.
تمام بدن را وانهاده کنید, مخصوصا عضلات پشت کمر را.
به جلو خم شوید و انگشت شست پای راست را با دست راست بگیرید.
با استفاده از دستها ,نه عضلات کمر,آهسته کمر را به جلو بکشید و بیشتر خم شوید تا پیشانی زانو را لمس کند.یا به آن نزدیک تر شود.
این وضعیت نهایی است.
وضعیت را برای مدتی که می توانید حفظ کنید.
دستها را رها کنید و آهسته بنشینید.
وضعیت را با پای دیگر تکرار کنید.
تمرین را ۳ دور تکرار کنید و تدریجا آن را افزایش دهید.
تنفس:دم,هنگام شروع.
بازدم,موقع خم شدن و رفتن به حالت نهایی.
در وضعیت نهایی تنفس عمیق انجام دهید یا بازدم خود را نگه دارید و وضعیت را برای مدت کوتاهی حفظ کنید.
دم,موقع برگشتن به وضع عادی.
توجه:بقیه شرایط مانند تمرین گذشته است.

وضعیت کشش پهلو ۱ دقیقه با تمرکز و تکرار

y2

روی سمت راست بدن دراز بکشید,طوری که پای چپ روی پای راست قرار گیرد.
قسمت بالای بدن و سر را بالا آورده,به کمک دست راست آنها را نگه دارید.سر را روی دست راست وانهاده کنید.قسمت جلو و عقب دست باید نزدیک مهره های کمر باشند.
دست چپ را روی ران پای چپ قرار دهید.
این وضعیت شروع است.
حال پای چپ را تا جایی که قادر هستید بالا بیاورید.سپس دست چپ را نیز بالا برده,سعی کنید انگشتان پای چپ را بگیرید.دقت کنید که زانوی پای چپ خم نشود.
اگر این وضعیت مشکل است ساق پا را تا آنجا که ممکن است و راحت هستید نزدیک کنید.
ساق پاها را مستقیم کنید.
این وضعیت نهایی است.
دست بالا برده شده را پایین آورید و به پشت دراز بکشید.اکنون همین حرکت را روی سمت چپ بدن و با پا و دست راست انجام دهید.
تمرین حداکثر ۱۰ مرتبه با هر طرف انجام دهید.
تمرین حداکثر ۱۰ مرتبه با هر طرف انجام شود.
تنفس:دم,هنگامی که پا و دست را بالا می برید.
بازدم,هنگام پایین آوردن دست و پا.
آگاهی:فیزیکی-روی همزمانی حرکت و تنفس,هنگام بلند کردن ساق پا و موقع ماندن در وضعیت.
روحی-روی چاکرای سوادهیستانا.
مطابقت:این آسانا را به عنوان یک آسانای مقدماتی می توان برای آساناهای خم شدن به جلو تمرین نمود.
ممنوعیت:اشخاصی که از دیسک کمر و گردن و سیاتیک رنج می برند نباید این تمرین را انجام دهند.
فایده:باعث شل شدن و آمادگی عضلات و تاندون های زانو,پا و شکم می گردد,همچنین با کششی که در این مناطق ایجاد می کند عضلات را قویتر و انعطاف پذیرتر می کند,وزن اضافی را در پاها و لگن از بین می برد.
تنوع۱:به جای بلند کردن نیم تنه(لگن تا شانه),آرنج دست راست را خم کنید و سر را در طرف راست بازو قرار دهید.
بقیه حالت وانهادگی مانند حالت اصلی است.
برای جا افتادن حرکات سلام بر خورشید یک دوره ۱ دقیقه ای سلام بر خورشید و سلام بر ماه انجام دهید

yy

تمرینات تقویت چشم

هاتا یوگا31
این تمرینات را بنا به انتخاب خود از آموزش های گذشته به مدت زمان یک دقیقه انجام دهید و توجه نمایید که در انجام آن کوتاهی نکنید چرا که با این تمرینات هر گز دچار بیماری های چشمی نخواهید شد.

تمرکز:
لوترس یا نیلوفر کامل

یوگا

در این بخش باید به صورت نیلوفر کامل به مدت ۱ دقیقه با رعایت اصول دم و بازدم که در گذشته آموزش دهده شده تمام تمرینات بالا را در ذهن مرور کنید، به نظر خودم در تمام تمرینات یوگا این بخش از همه مهم تر سخت تر و اثر گذار تر است چرا که باید تمام تمرینات را درک کنید و با ذهنتان انجام دهید .
پایان تمرینات روز شصت و هفتم
همین تمرین را در روز ۲ بار, یک بار صبح و یک بار شب تکرار کنید
پیشنهادم به شما این است که حتمام مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتر را دانلود نمایید
( با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخیفف ویژه ما بر خوردار شوید)

 

1

هاتا یوگا ماه اول

هاتا یوگا ماه دوم

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی عضو ماه نامه سلامتی ما شوید از آپدیت رایگان سالانه ماه نامه بر خوردار گردید

 shafa111با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰ % تخفیف محصولات بر خوردار گردید

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .