اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش هاتا یوگا در 365 روز » تمرینات روز ۶۹ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۹ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۶۹ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

تمرینات روز ۶۹ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز
2

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی عضو ماه نامه سلامتی ما شوید از آپدیت رایگان سالانه ماه نامه بر خوردار گردید

 shafa111با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰ % تخفیف محصولات بر خوردار گردید

با سلام

پیشنهاد من به شما دوستان این است که جهت آشنایی با خواص حرکاتی که انجام می دهید و آشنایی هر چه بیتشر با یوگا و علوم مرتبت با آن مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی را از سایت دانلود نمایید( البته با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخفیف ویژه بهره مند گردید.

در این قسمت لازم می بینم که اندکی در رابطه با ماه نامه ۱۰۰ باب شفا و اسرا ۴گانه سلامتی برایتان توضیح دهم:

هدف ما از تولید این مجموعه تغییر و بهبود شرایط زندگی هم وطنان عزیز و افزودن به دانش آنها در زمینه سلامتی به واسته با تمرینات یوگا و آشنایی با اسرار گیاهان شفا بخش و اسرار سنگ های شفا بخش و طب امامان و از همه مهم تر نسخه این اپلای که به طور کاملا تخصصی و کاربردی در رابطه با بیماری ها و راهکارهای درمان و پیشگیری آنها به شما توضیحاتی می دهد که البته تمام بخش های دیگر به نوعه بسیار بسیار کاربردی کامل و جامع است و در تمام بخشها هر ماه اپدید می شود و برای تمام کسانی که این مجموعه را تهیه کردند به طور رایگان بروزرسانی های آن به طور کاملا رایگان ارسال می شود .

با ما باشید در باشگاه یوگا در ۳۶۵ روز

روز شصت و نهم:

توجه نمایید که تمرینات طبق اصول سایتهای آموزش یوگا به صورت روزانه هندوستان الگو برداری شده است پس در انجام تمرینات دقت کنید .

تمرینات نرمشی:

توجه کنید که طی ۵۰ روز گذشته هر چه که در رابطه با گرم کردن آموخته اید را از این پس باید به کار ببندید یعنی در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه حرکات پرشی زیلکسیشن را انجام داده تا بدنتان گرم شده و ضربان قلبتان تا اندازه مورد نیاز بالا برود و بدنتان گرم شود و بعد از آن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تمام مفاصل بدنتان را مانند گردن ، کتف ، آرنج ، مچ دست و پا ، کمر ، زانو را با حرکات چرخشی و کششی نرم و گرم کنید تا جایی که بدنتان برای حرکاتی که قرار است انجام دهید آماده شوید.

لازم به توجه بسیار است که تا به امروز تمام تمرینات مقدماتی به پایان رسیده و بعد از یاد گیری حرکات بسیار مهم سلام بر خورشید به سراغ تمرینات متوسطه می رویم.

۶ بخش اول سلام بر خورشی:

تمرین اول :

تمام ۱۲ تمرین سلام بر خورشید و سلام بر ماه را به مدت زمان ۵ دقیقه هر تمرین ۵ ثانیه یعنی کل تمرین سلام بر خورشید را باید ۵ بار انجام دهید ۱۲*۵=۶۰ هر حرکت ۵ ثانیه یعنی در ۱ دقیقه یک دور سلام بر خورشید انجام می شود و همین دور را باید ۵ بار انجام دهید و بعد از هر دور سلام بر خورشید ۱ حرکت سلام بر ماه هم انجام دهید

yy

حرکت اول :

از این به بعد با به اتمام رسیدن دوره مقدماتی تمرینات بدن شما باید به انعطاف پذیری لازم رسیده باشد تا بعد از نرم کردن و انجام ۵ دقیقه سلام بر خورشید روزانه ۲ حرکت از دوره متوسطه را به شما آموزش می دهم و لازم است که بیشتر از گذشته تمرکز و تمرین داشته باشید تا بتوانید به سادگی حرکات را انجام دهید.

توجه کنید که تمرینات فوق به دلیل این که باید به درستی انجام شودند را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید به درستی انجام دهید

وضعیت انگشت و شست پا ۱ دقیقه تمرکز و تکرار

y1

مستقیم ایستاده,پاها را به فاصله یک متر جدا از یکدیگر قرار دهید.دستها را مستقیم در پشت به هم قلاب کنید.

این وضعیت شروع است.

قسمت بالای بدن را راست بچرخانید و پای راست را کمی به سمت بیرون متمایل کنید.

بدن را از کمر خم نموده,دستها را به صورت مستقیم به طرف بالا ببرید(مطابق شکل),سعی کنید بینی خود را به پای چپ نزدیک کنید,می توانید با خم کردن پای چپ به این وضعیت برسید.

وضعیت را برای مدتی که راحت هستید حفظ کنید.

آرام به حالت اول برگردید,روی پای دیگر خم شوید.

این یک دور کامل است.

این تمرین را حداکثر ۵ مرتبه روی هر پا انجام دهید.

تنفس:دم,در وضعیت ایستاده در ابتدای تمرین و هنگام چرخیدن.

بازدم,هنگام خم شدن روی پا.

نگه داشتن بازدم,هنگام توقف در وضعیت

دم,هنگام بلند شدن.

آگاهی:فیزیکی- روی همزمانی تنفس و حرکت.

روحی-روی چاکرای مانی پورا.

مطابقت:این تمرین ممکن است با تمرین پیشانی و انگشت (پادا هاستانا) یا با تمرین های خم شدن به پشت,مانند ماهی انجام شود.

ممنوعیت:افرادی که دارای درد در ناحیه کمر,عفونت در ناحیه استخوان خاجی و بیماریهای دیسک و سیاتیک هستند از انجام این تمرین خودداری نمایند.

فایده:این حرکت باعث کشش تاندون ها و عضلات پشت زانو می گردد و یک کشش یک طرفه به مهره ها وارد می کند.

باعث تحریک سیستم عصبی می گردد و اشتها را افزایش می دهد. مشکلات شکمی و یبوست را بر طرف می کند.باعث کاهش وزن اضافی نواحی تحت کشش می گردد.

وضعیت سر بین دو زانو ۱ دقیقه تمرکز و تکرار

 y2


روی پاها بایستید و آنها را تقریبا یک متر از هم جدا کنید.

بدن و سر کاملا مستقیم باشند.

این وضعیت شروع است.

دستها را جلوی بدن تا سطح سینه بلند کنید.

از ناحیه تهیگاه به جلو خم شوید و دستها را از خارج از بدن پایین آورید و آنها را در اطراف ساق پا گره کنید یا مچ دستها را با هم از پشت بگیرید.

با کمی خم کردن آرنج ها سر را به طرف زانوها خم کنید و عضلات و بازوها را کشش دهید.ساق پاها باید مستقیم باشند و خم نشوند.به بدن فشار وارد نکنید.

در وضعیت آخر نیم تنه در جهت مخالف رانها و شانه ها پایین تر یا موازی ساق پا قرار دارند.

برای مدتی که می توانید در وضعیت آخر توقف کنید.

دستها را رها کنید و آهسته بدن را راست کنید تا در وضعیت شروع قرار گیرید.

دستها تا برابر سینه امتداد می یابند.

دستها را پایین آورید و راست بایستید.

این وضعیت را ۵ دور تکرار کنید.

تنفس:دم,موقعی که دستها را تا قفسه سینه بالا می آورید.

بازدم کامل,قبل از خم شدن به جلو.

موقعی که به جلو خم می شوید نفس نکشید و همچنین در وضعیت نهایی بمانید.

دم,موقعی که به وضعیت بلند شدن بر می گردید.

بازدم,موقع پایین آوردن دستها.

آگاهی:فیزیکی-روی همزمانی حرکت و تنفس, وانهادگی عضلات کمر و راست نگاه داشتن ساق های پا.

روحی-روی چاکرای سواد هیستانا.

مطابقت:این آسانا باید با آساناهای خم شدن به پشت,مانند وضعیت مار و کمان تمرین شود.

برای جا افتادن حرکات سلام بر خورشید یک دوره ۱ دقیقه ای سلام بر خورشید و سلام بر ماه انجام دهید

 yy

تمرینات تقویت چشم

41

این تمرینات را بنا به انتخاب خود از آموزش های گذشته به مدت زمان یک دقیقه انجام دهید و توجه نمایید که در انجام آن کوتاهی نکنید چرا که با این تمرینات هر گز دچار بیماری های چشمی نخواهید شد.

 

تمرکز:

لوترس یا نیلوفر کامل

 یوگا

در این بخش باید به صورت نیلوفر کامل به مدت ۱ دقیقه با رعایت اصول دم و بازدم که در گذشته آموزش دهده شده تمام تمرینات بالا را در ذهن مرور کنید، به نظر خودم در تمام تمرینات یوگا این بخش از همه مهم تر سخت تر و اثر گذار تر است چرا که باید تمام تمرینات را درک کنید و با ذهنتان انجام دهید .

پایان تمرینات روز شصت و نهم

همین تمرین را در روز  ۲ بار, یک بار صبح و یک بار شب تکرار کنید

پیشنهادم به شما این است که حتمام مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتر را دانلود نمایید

( با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخیفف ویژه ما بر خوردار شوید)

 

1

هاتا یوگا ماه اول

هاتا یوگا ماه دوم

 

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .