اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » آموزش هاتا یوگا در 365 روز » تمرینات روز ۷۰ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۷۰ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

تمرینات روز ۷۰ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

تمرینات روز ۷۰ هاتا یوگا در ۳۶۵ روز

2

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی عضو ماه نامه سلامتی ما شوید از آپدیت رایگان سالانه ماه نامه بر خوردار گردید

 shafa111با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰ % تخفیف محصولات بر خوردار گردید

با سلام

پیشنهاد من به شما دوستان این است که جهت آشنایی با خواص حرکاتی که انجام می دهید و آشنایی هر چه بیتشر با یوگا و علوم مرتبت با آن مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی را از سایت دانلود نمایید( البته با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخفیف ویژه بهره مند گردید.

در این قسمت لازم می بینم که اندکی در رابطه با ماه نامه ۱۰۰ باب شفا و اسرا ۴گانه سلامتی برایتان توضیح دهم:

هدف ما از تولید این مجموعه تغییر و بهبود شرایط زندگی هم وطنان عزیز و افزودن به دانش آنها در زمینه سلامتی به واسته با تمرینات یوگا و آشنایی با اسرار گیاهان شفا بخش و اسرار سنگ های شفا بخش و طب امامان و از همه مهم تر نسخه این اپلای که به طور کاملا تخصصی و کاربردی در رابطه با بیماری ها و راهکارهای درمان و پیشگیری آنها به شما توضیحاتی می دهد که البته تمام بخش های دیگر به نوعه بسیار بسیار کاربردی کامل و جامع است و در تمام بخشها هر ماه اپدید می شود و برای تمام کسانی که این مجموعه را تهیه کردند به طور رایگان بروزرسانی های آن به طور کاملا رایگان ارسال می شود .

با ما باشید در باشگاه یوگا در ۳۶۵ روز

روز هفتادم:

توجه نمایید که تمرینات طبق اصول سایتهای آموزش یوگا به صورت روزانه هندوستان الگو برداری شده است پس در انجام تمرینات دقت کنید .

تمرینات نرمشی:

توجه کنید که طی ۵۰ روز گذشته هر چه که در رابطه با گرم کردن آموخته اید را از این پس باید به کار ببندید یعنی در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه حرکات پرشی زیلکسیشن را انجام داده تا بدنتان گرم شده و ضربان قلبتان تا اندازه مورد نیاز بالا برود و بدنتان گرم شود و بعد از آن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه تمام مفاصل بدنتان را مانند گردن ، کتف ، آرنج ، مچ دست و پا ، کمر ، زانو را با حرکات چرخشی و کششی نرم و گرم کنید تا جایی که بدنتان برای حرکاتی که قرار است انجام دهید آماده شوید.

لازم به توجه بسیار است که تا به امروز تمام تمرینات مقدماتی به پایان رسیده و بعد از یاد گیری حرکات بسیار مهم سلام بر خورشید به سراغ تمرینات متوسطه می رویم.

۶ بخش اول سلام بر خورشی:

تمرین اول :

تمام ۱۲ تمرین سلام بر خورشید و سلام بر ماه را به مدت زمان ۵ دقیقه هر تمرین ۵ ثانیه یعنی کل تمرین سلام بر خورشید را باید ۵ بار انجام دهید ۱۲*۵=۶۰ هر حرکت ۵ ثانیه یعنی در ۱ دقیقه یک دور سلام بر خورشید انجام می شود و همین دور را باید ۵ بار انجام دهید و بعد از هر دور سلام بر خورشید ۱ حرکت سلام بر ماه هم انجام دهید

yy

حرکت اول :

از این به بعد با به اتمام رسیدن دوره مقدماتی تمرینات بدن شما باید به انعطاف پذیری لازم رسیده باشد تا بعد از نرم کردن و انجام ۵ دقیقه سلام بر خورشید روزانه ۲ حرکت از دوره متوسطه را به شما آموزش می دهم و لازم است که بیشتر از گذشته تمرکز و تمرین داشته باشید تا بتوانید به سادگی حرکات را انجام دهید.

توجه کنید که تمرینات فوق به دلیل این که باید به درستی انجام شودند را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید به درستی انجام دهید

وضعیت کشش یک پا و سر ۱ دقیقه تمرکز و تکرار

y1

 

روی زمین نشسته,پاها را به سکمت جلو به صورت کشیده و مستقیم قرار دهید.

پای راست را خم کرده,کف آن را روی زمین و جلو باسن چپ بگذارید.

ساق پای چپ را دولا کنید و زانو را روی زمین قرار دهید.پاشنه پا باید زیر بدن در ناحیه عجان باشد.

انگشتان دستها را روی کف پای راست به هم قلاب کنید.کمر را راست نگاه دارید.

این وضعیت شروع است.

پای راست را (بدون خم کردن زانو)بالا آورید و سعی کنید زانورا به بینی نزدیک نمایید(پای چپ باید در حالت کشیده و مستقیم خود را حفظ کند).

وضعیت را برای زمانی که توانایی دارید حفظ کنید.

زانو را خم کنید و پا را پایین آورده,روی زمین بگذارید.

تمرین را حداکثر ۵ مرتبه تکرار کنید.

تنفس:دم,شروع تمرین.

حبس دم,در داخل,موقع بالا بردن و پایین آوردن ساق پا.

در وضعیت آخر حبس دم یا تنفس طبیعی,اگر برای مدت زیادی در حالت توقف دارید.

بازدم,در شروع تکرار وضعیت.

آگاهی:فیزیکی-روی وانهادگی کشش عضلات ساق پا.

روحی-روی چاکرای مانی پورا.

مطابقت:این تمرین آمادگی برای مراقبه ایجاد می کند و با تمرینات خم شدن به جلو تمرین می شود.

ممنوعیت:افرادی که در ناحیه کمر دچار ناراحتی هستند,نباید این تمرین را اجرا کنند.

وضعیت پیچ ساده ۱ دقیقه تمرکز و تکرار

 y2

روی زمین نشسته,پاها را به حالت کشیده در جلو بدن قرار دهید.

باسن را کمی به سمت راست بگردانید و دستها را در دو طرف بدن و کنار باسن بگذارید,طوری که انگشتان دست به سمت عقب واقع شوند.حال دست چپ را در کنار دست راست گذاشته,در حد امکان به دست راست نزدیک کنید.

زانوی پای چپ را خم کنید و کف پا را بالای زانوی پای راست و در بیرون آن قرار دهید.سر و نیم تنه را در حداکثر امکان به سمت راست بگردانید.بازوها را مانند اهرم برای راست نگاه داشتن کمر به کار گیرید.کفل ها روی زمین باقی می مانند و آرنج دست راست ممکن است کمی خم شود.در وضعیت آخر ستون فقرات را وانهاده کنید و در حد توان به شانه سمت راست نگاه کنید.

دوباره کمر را به حالت شروع برگردانید و آن را وانهاده کنید.

تمرین را با هر طرف بدن ۵ مرتبه تکرار کنید.

تنفس:دم,قبل از شروع پیچ.

حبس دم,هنگام پیچ دادن ستون فقرات.

بازدم,موقعی که برمی گردید.

آگاهی:فیزیکی-روی پیچ ستون فقرات و وانهادگی در وضعیت آخر پیچ.

روحی-روی چاکرای مانی پورا.

مطابقت:این وضعیت معمولا قبل و بعد از تمرینات خم شدن به جلو و عقب تمرین می شود.

ممنوعیت:افراد مبتلا به بیماری های ستون فقرات ,گردن و فتق نباید این تمرین را انجام دهند.

فایده:این آسانا باعث کشش مهره ها,شل شدن و تنظیم اعصاب مهره ای می گردد.

باعث تخفیف درد پشت,درد گردن و سیاتیک می گردد و حرکت بسیار خوبی برای مبنتدیان جهت شروع حرکات پیچشی مهره هاست.

 

برای جا افتادن حرکات سلام بر خورشید یک دوره ۱ دقیقه ای سلام بر خورشید و سلام بر ماه انجام دهید

 yy

تمرینات تقویت چشم

41

این تمرینات را بنا به انتخاب خود از آموزش های گذشته به مدت زمان یک دقیقه انجام دهید و توجه نمایید که در انجام آن کوتاهی نکنید چرا که با این تمرینات هر گز دچار بیماری های چشمی نخواهید شد.

 

تمرکز:

لوترس یا نیلوفر کامل

 یوگا

در این بخش باید به صورت نیلوفر کامل به مدت ۱ دقیقه با رعایت اصول دم و بازدم که در گذشته آموزش دهده شده تمام تمرینات بالا را در ذهن مرور کنید، به نظر خودم در تمام تمرینات یوگا این بخش از همه مهم تر سخت تر و اثر گذار تر است چرا که باید تمام تمرینات را درک کنید و با ذهنتان انجام دهید .

پایان تمرینات روز هفتادم

همین تمرین را در روز  ۲ بار, یک بار صبح و یک بار شب تکرار کنید

پیشنهادم به شما این است که حتمام مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتر را دانلود نمایید

( با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰% تخیفف ویژه ما بر خوردار شوید)

1

هاتا یوگا ماه اول

هاتا یوگا ماه دوم

 

با دانلود مجموعه ۱۰۰ باب شفا و اسرار ۴ گانه سلامتی عضو ماه نامه سلامتی ما شوید از آپدیت رایگان سالانه ماه نامه بر خوردار گردید

 shafa111با وارد کردن کد inapply20 از ۲۰ % تخفیف محصولات بر خوردار گردید

 

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .