اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » خواب طبیعی » خواب طبیعی

خواب طبیعی

خواب طبیعی

خواب

دستوراتی که در این مبحث داده می‌شود بیشتر برای بهتر زیستن است. کسانی که می خواهند سلامتی خود را حفظ نمایند با انجام دستورات ما به موفقیت بزرگی نائل خواهند شد بخصوص آنانی که می‌خواهند بر نفس خود مسلط شوند باید از لحاظ خواب و استراحت  بهداشت لازم را مراعات نمایند.

در هر شبانه روز چند ساعت خواب لازم بوده و بدین وسیله سلامتی بدن انسان اعاده می‌گردد، بخصوص ان کسانی که می‌خواهند قوای مغناطیسی خود را نیرومند سازند باید در ساعات معین پس از کار و خستگی به استراحت پرداخته چند ساعتی به خواب راحتی فرو روند. به طور کلی روزانه برنامه صحیحی را اجرا کنید.

خواب بین کلیه حیوانات و مخلوقات عالم یک عمل اساسی است مثل غذای روزانه لازم می‌باشد، چنان‌چه خواب از کسی سلب شود، از بدبخت‌ترین افراد بشمار خواهد آمد، زیرا خواب برای تأمین نیروی حیاتی و رفع خستگی و ادامه حیات  از بدیهیات است، در نتیجه‌ی فعالیت و کار فکری و بدنی قوای از دست رفته به وسیله آن ترمیم می گردد.

جانوران در طبیعت از لحاظ خواب به دو دسته متمایز تقسیم می‌شوند یک دسته جانورانی هستند که مثل انسان اختیار خواب را در دست دارند، دسته دیگر آنهایی که اختیار آن در دست خودشان نیست. بعد از خوابیدن چون خرس نمی‌توانند بیدار شوند تا خواب آنها به درجه‌ی نصابو  وقت معین نرسد از خواب بیدار نمی‌شوند.

دیگر، هشت ساعت خواب در ۲۴ ساعت یک قاعده ثابت و مسلم و یا مسأله علمی نمی‌باشد. مدت خواب با سبکی و سنگینی معده ارتباط مستقیم دارد کسانی که زیاد می‌خورند احتیاج به استراحت و خواب در آنان بیشتر است، کسانی که کم خوراکند خواب آنان کمتر می‌باشد، از این لحاظ زهاد و مرتاضین برای این که کمتر بخوابند و به عبادت و ریاضت مشغول گردند، همیشه کم‌خوری و امساک را پیشه کرده‌اند تا احتیاج به خواب بیشتر و طولانی نداشته باشند.

هم‌چنین مدت خواب بستگی به عادت دارد. در نقاط مختلف جهان هر قومی و هر طایفه‌ای  برای خواب مدت مخصوصی را رعایت می‌کنند. بعضی چون اهالی شمال سوئد  و نروژ باچهار ساعت خواب خستگی رارفع می‌نمایند، از طرف دیگر هر قدر سن جوان‌تر باشد احتیاج به (سایت هیپنوتیسم دات آی آر)خواب بیشتر است. کودکان باید بیشتر از بچه‌های بزرگسال بخوابند، دو و سه روز بی‌خوابی ممکن است طفلی را تلف نماید، در صورتی که چند روز بی‌خوابی در یک شخص  مسن چندان تأثیری ندارد. فلسفه خواب این است که هر کس با توجه به وضع و حال خود برای باز یافتن قوای تلف شده باید از ان استفاده نماید.

خواب را می‌توان به خواب‌های سینگین و کوتاه، سبک و طولانی تقسیم کرد. نتیجه‌ی خواب سبک و طولانی ممکن است با خواب سنگین و کوتاه یکسان باشد. به هر صورت برای رفع خستگی  اعصاب، خواب سنگین و کوتاه بهتر از آن دیگری است.

ادامه دارد…(بخش خواب طبیعی)

دیدگاه های این نوشته

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .