اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » خواب طبیعی » درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

 

درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

 

بی خوابی بر روی رفتار انسان در روز بعد اثر می گذارد.عصبانیت ، تقلیل قدرت تفکر، ضعف در تصمیم گیری و اختلال در ارتباط انسان با دیگران، برخی از عواقب بی خوابی است که بصورت واضح بر روی موفقیت و سلامت انسان در زندگی تأثیرات بد زیادی را به جای می گذارد.

از آنجا که مصرف داروهای خواب آور یا نوشابه های الکلی باعث می شوند تا فرد با گذشت زمان به میزان مصرف این مواد بیفزاید و به تدریج اعتیاد و عوارض متعددی پیش آید، روشهای غیر دارویی از جمله خودهیپنوتیزم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

برای اینکه فردی بتواند بخوابد، به آرامش جسمی و روانی نیازمند است. همانطور دردهای جسمی مثلاّ دندان درد می تواند مانع خواب شود.تألمات روحی و افکار پریشان هم از پیدایش خواب راحت و طولانی جلوگیری کرده یا موجبات رؤیاهای وحشتناک را فاهم می آورد.

درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

پرخوری، مصرف زیاد دخانیات ، نگرانی ، ترس ، مصرف زیاده از حد قهوه یا چای در بعضی از افراد الکلی ، تغییر محل خوابیدن، افسردگی و…برخی از علل شایع در عارضه بی خوابی هستند.

همانطور که بصورت گذرا اشاره شد، استفاده از انواع قرصها برای خوابیدن نا مناسب است،مگر در برخی از موارد بسیار محدود و آنهم در شرایطی که انتخاب دارو توسط پزشک صورت گرفته باشد.اختلال در نحوه رفتار ، رانندگی، خلاقیت ذهنی و …در روز بعد از مصرف این داروها و نیاز فرد به اضافه کردن تدریجی مقدار دارویی که مصرف می کند، برخی از عوارض متعدد و خطرناک کاربرد این داروهای خواب آور است.

در مقابل تعداد اندکی که واقعا بی خواب یا کم خواب شده اند، خیلی بیشتری وجود دارند که قضاوت آنان در زمینه بی خوابی مختل شده و گاه مدت خوابیدن خود را سه برابر کمتر از آن تصور می کنند که واقعاّ در خواب گذرانده اند.برای مثال در موارد متعددی همسر یا اطرافان شاهد این منظره هستند که فردی به اندازه کافی خوابیده و این موضوع از خر و پف و یا سایر رفتارهای اوبه وضوح مشخص بوده، ولی خود او پس از بیدار شدن فکر می کرده که تنها مدت کمی خوابیده یا اصلاّ نخوابیده است.

یکی از روشهای بسیار مؤثر برای خوب خوابیدن پس از اسقرار در بستر، استفاده ریلاکس شدن پیشرونده و در پایان آن ، تجسم یک تخته سیاه است.در ان زمان فرد با تجسم، دایره بزرگی را بر روی تخته سیاه رسم کرده و در داخل آن عدد ۱۰۰ و درکنار آن فراز”خواب عمیق” را می نویسد.بعد به تدریج اعداد ۹۹،۹۸،۹۷، و … را جایگزین آن می کند.این متد از روش معمول دیگر که طی آن، فرد دچار بی خوابی به تدریج گوسفندانی را که در عالم تصور از جوی آبی می گذرند می شمارد، مؤثرتر است.نتایج آماری این روش ساده و درخشان با عنوان:” یک روش هیپنوتیزمی برای درمان بی خوابی” در سر مقاله مجلهمعنبر” نشریه بین المللی تحقیقات علمی و بالینی در زمینه هیپنوتیزم” در سال ۱۹۸۰ چاپ شده است براساس آمارهای ارایه شده ، اکثریت عظیمی از بیماران با این روش ساده، هم خیلی سریع به خواب رفته اند و هم زمان خوابیدن آنان گاه ۳ تا ۵ ساعت بیشتر شده است.نتایج این روش در بیماران تا یک سال پس از آموزش آن موفق و مستمر بوده است.

 

 

.

دیدگاه های این نوشته

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .