اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » خواب طبیعی » راه خواب مصنوعی به سوی خواب آرامش

راه خواب مصنوعی به سوی خواب آرامش

راه خواب مصنوعی به سوی خواب آرامش

درمان بی خوابی

راه خواب مصنوعی به سوی خواب آرامش

درمان بی خوابی

شکایت از مشکلی عمومی

۵۲%  از جمعیت ایران از بیخوابی رنج می برند . در هرسال بیش از ده میلیون قرص خواب آور در آنجا به فروش می رسد .

این آمار نشان می دهد که بسیاری از مردم بدون استفاده از قرصهای خواب آور قادر به خوابیدن نیستند .

عوامل بسیاری باعث بیخوابی می شوند

در اینجا به چند نمونه اشاره می شود :

۱ . با ناراحتی و غصه به تختخواب رفتن  .  اگر به دلیل مشکلات کاری ، دراز کشیده و بیدار هستید ، نمی توانید انتظار داشته باشید در طول شب خواب خوبی داشته باشید . اگر یک وکیل ، پزشک ، سیاستمدار یا مدیر اجرایی هستید ، باید بیاموزید که در آخر هر روز ، ناراحتی هایتان را در کشوی میزتان قفل کنید . حداقل ، نباید آنها را به اتاق خواب ببرید . این برای خانواده شما و مطمئناً برای خودتان منصفانه نیست . شما سزاوار هشت ساعت خواب راحت هستید . اگر انتظار دارید طول عمر طبیعی داشته باشید به این مقدار خواب احتیاج دارید . اگر دیگران به خود آموخته اند که در خواب کار نکنند ، پس هیچ دلیل وجود ندارد که شما نتوانید این کار را انجام دهید .

۲ . اشغال ذهن با این تصویر غلط که نمی توانید بخوابید . به خود برچسب بیخوابی زدن صرفاً باعث تقویت منفی می شود که شما آن را کم کم باور خواهید کرد .

این مسئله بهانه خوبی به شما می دهد  که به قرصهای خواب آور معتاد شوید . قرصهای مختلفی را امتحان کنید . سپس مقدار قرصها را افزایش می دهید ، زیرا در می یابید که در مقابل دارو مصونیت پیدا کرده اید . از اینکه سعی کنید بدون قرصهای خواب آور بخوابید ، هراسان  می شوید . بزودی نگران اعتیاد به قرصهای خواب آور می شوید ، که به نوبه خود باعث بیخوابی بیشتری خواهد شد .

۳ . تنش و خستگی . اگر موقعی که به تختخواب می روید احساس خستگی فراوان کنید ، ممکن است باعث بیخوابی در شب شود . دلیل این مسئله وجود سمهای خستگی است که به تحریک مغز کمک می کند . بسیاری از افراد پی برده اند که موقعی که با خستگی زیاد به تختخواب  می روند ، نمی توانند بخوابند .

در نتیجه ، برای خوابیدن به قرص خواب آور پناه می برند . تنشی که از فعالیتهای روزانه به وجود آمده باشد  نیز باعث بیخوابی  می شود ، مخصوصاً اگر ما دچار تنشهای فراوان ، یا درگیر حادثه ای مهم یا بحث توأم با هیجان و خشونت شده ، یا نوعی درماندگی یا نا امیدی حاد را تجربه کرده باشیم . این تنش  باقیمانده باعث فعالیت بیش از اندازه فکر می شود ، مانند دونده ای که نمی تواند در آخر  خط ، خود را به صورتی ناگهانی متوقف کند و مجبور است  به دویدن ادامه  دهد تا اینکه بالاخره با قدم زدن از سرعت خود بکاهد . فکر بسیار فعال ، تا بعد از وقت خواب هنوز کار می کند ، و هنگامی که ما باید خواب باشیم ، درباره چیزی نگران هستیم .

۴ . درد و ناراحتی از نوعی بیماری . اگر ما از نوعی ورم مفاصل، دندان درد ، یا سردرد شدید رنج می بریم ، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که خوب بخوابیم .

قابل درک است که در این موارد شخص باید برای رهایی از درد و بهتر خوابیدن ، فوراً برای تهیه دارو با پزشک خود مشورت کند . اکثر پزشکان در صورت لزوم قرصهای خواب آور برای درمان بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند تجویز می کنند . پزشک شما باید برایتان تصمیم بگیرد که چه موقع به چیزی برای خوابیدن احتیاج دارید یا احتیاج ندارید . او فرض می کند که شما استفاده درستی از عقل سلیم برای جلوگیری از عادت به داروهای خواب آور خواهید کرد .

۵ . شرایط بد خوابیدن . یک بالش سفت ممکن است خوابیدن را مشکل کند .  کودکی که در شب می گرید ، والدینش را از خوای بیدار می کند . تلفنهای بعد از نیمه شب مسلماً خواب شخص را آشفته خواهند کرد . بعضی از اشخاص نمی توانند در تختخواب نا آشنا بخوابند .سایت هیپنوتیسم دات آی آر, دیگران خوابیدن در واگن خواب قطار را غیر ممکن می دانند . اگر هوای اتاق خیلی سرد یا خیلی گرم  باشد ، ممکن است مزاحم خواب شود . اگر شوهری خر خر کند ، ممکن است همسرش با ناراحتی بخوابد . معهذا همه این عوامل باید در نظر گرفته شود . هر وضع یا حالتی که از خوابیدن شخص جلوگیری می کند ، باید اصلاح شود .

۶ . ناسازگاری جنسی در زندگی زناشویی . نباید بیخوابی بسیاری از زنها و شوهرهایی را که به دلیل بعضی از مشکلات جنسی قادر به خوابیدن نیستند جزء دلایل بیخوابی به حساب آورد . زنهایی که از رضایت جنسی ، عشق و محبت محروم هستند ، اغلب بیقرارند . آنها عصبی و ناخشنود می شوند .  شوهرهایی که توسط همسرانشان طرد می گردند ، اغلب از ناتوانی در خوابیدن شکایت دارند . زن و شوهری که درست قبل از رفتن به تختخواب  مشاجره می کنند از یک استراحت  خوب در شب لذت نخواهند برد . ناخشنودی در ازدواج به بیخوابی کمک می کند . زن و شوهرهای خشنود بهتر می خوابند .

۷ . احساس گناه . شخصی که با وجدانی ناراحت به تختخواب می رود ممکن است خوابیدن برایش مشکل باشد . در مدت شب او نگران آنچه گفته یا آنچه انجام داده است می باشد . بعض از افراد به دلیل احساس گناه گریه می کنند ، که طبیعتاً آنها را بیدار نگه می دارد . احساسی پشیمانی آنها را آزار می دهد . گناه باعث ترس می شود ، ترس ، اضطراب به همراه می آورد و اضطراب نتیجه بی خوابی می شود . طبیعی است اگر بشنویم کسی می گوید : اگر خوب نمی خوابید به دلیل این است که وجدانی گناهکار دارید . اگر فکرتان آسوده است ، شانس بیشتری برای خوابیدن آرام دارید .

۸ . عادات  بد . شخصی که در عادات زندگی اش بی نظم است ، ذهناً بی نظم است . او هیچ برنامه یا خط سیری ندارد که راهنمایی اش کند . عادات غذا خوردن او نامرتب است . ممکن است یک ساعت قبل از رفتن به تختخواب شام مفصلی بخورد و تعجب کند که چرا نمی تواند بخوابد ، یا ممکن است مشروب زیادی بنوشد و دریابد مه به دلیل اینکه فکر او بر اثر الکل بسیار تحریک شده است ، موقع خوابیدن غلت می زند و تکان می خورد . ممکن است هر شب در ساعات مختلفی به تختخواب برود . بعضی از شبها تصمیم بگیرد که تا ساعات اولیه صبح مطالعه کند یا ممکن است میل داشته باشد خیلی زود به تختخواب برود و ساعت ۴ صبح بیدار شود . بسیاری از اشخاصی که قادر نیستند بخوابند ، چراغهارا روشن می کنند و از تختخواب بیرون می آیند ، آنها ممکن است قدم بزنند و سیگار بکشند ، یا از یخچال چیزی بردارند و بخورند ، بعضی ها نیز برای قدم زدن بیرون می روند . شب بعد هم همان طور است . شما تا وقتی کارهایی انجام می دهید که فکرتان را تحریک می کند هرگز نمی توانید بیخوابی خود را معالجه کنید . روشن کردن چراغها و بیرون آمدن از تختخواب کارهای اشتباهی هستند . بهتر این است که در تختخواب  بمانید و یاد بگیرید که فکرتان را آرام کنید . ما می دانیم که خود آرامی منجر  به خوابیدن می شود .

دیدگاه های این نوشته

دیدگاه شما

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .