اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » فوائد هیپنوتیزم » چگونه با خود هیپنوتیزمی ترس از مسافرت هوایی را از بین ببرید

چگونه با خود هیپنوتیزمی ترس از مسافرت هوایی را از بین ببرید

چگونه با خود هیپنوتیزمی ترس از مسافرت هوایی را از بین ببرید

ترس از هواپیما,درمان ترس از هواپیما,علت ترس از هواپیما

چگونه با خود هیپنوتیزمی ترس از مسافرت  هوایی را از بین ببرید

ترس از هواپیما,درمان ترس از هواپیما,علت ترس از هواپیما

اشخاص بسیاری صراحتاً تصدیق می کنند که از پرواز با هواپیما می ترسند و  وسایل  نقلیه دیگر را ترجیح می دهند . بعضی از آنها هرگز سوار هواپیما نشده اند  و تنفر بی جهت خود را علیه مسافرت هوایی به گزارشهای روزنامه ها از سقوط هواپیما نسبت می دهند . آنها بدون هیچ دلیلی از رفتن به اولین سفر هراس دارند ، و با این تصور که اولین سفر آنها  آخرین آن خواهد بود ، ذهن خود را آزار می دهند . اگر کسی سعی کند به آنها اطمینان دهد که اتفاقی نخواهد افتاد ، یا اینکه خلبانها با در نظر گرفتن هزاران  کیلومتر مسافرت هوایی ، بدون هیچ حادثه نسبتاً ناگواری موفق می شوند ، آنها  همواره چند مصیبت را که عنوان روزنامه های بوده است به شما یادآوری می کنند و فریاد می کنند : ولی شما  چطور می توانید مطمئن باشید ؟ هر بار که وارد یک هواپیما می شوید  در معرض خطر هستید . درباره طوفانهایی با رعد و برق غیر مترقبه چه ؟ درباره نقصهای مکانیکی چه ؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که بدون خطر به مقصد خواهید رسید . در یک تصادف اتومبیل یا حتی خرابی قطار ، مقداری شانس دارید که جان سالم بدر ببرید . ولی وقتی هواپیمایی سقوط می کند ، بندرت کسی زنده می ماند.

ما می توانیم  به نمونه های زیادی از این توع افکار منفی که مردم به آن متوسل می شوند اشاره کنیم . بعضی از آنها هرگز میل یا قصد پرواز کردن ندارند . آنها فکر می کنند اگر هواپیما سوار نشوند چیز مهمی را زا دست نمی دهند ، ولی کسانی هم هستند که میل  دارند با هواپیما مسافرت کنند . آنها از فواید بسیار مسافرت با هواپیما آگاه هستند و قبول  دارند که ترس آنها معلولیتی قطعی است ، ولی نمی دانند چگونه  خود را از نظر روحی برای نخستین پرواز آماده کنند . آنها گمان می کنند که وحشت خواهند کرد . تصور حبس شدم هیچ جایی برای فرار نداشتن ، اگر وحشت کنند قادر نیستند پیاده شوند و تصورات دیگر ، سر راهشان قرار می گیرد و باعث می شود  که هرگز  به فرودگاه نروند .

ما بر این عقیده ایم که ترس از پرواز ، مخصوصاً در زمان امروزی ، یک  معلولیت است . گرچه منظور ما نیست که تحوحاً بفهمانیم مسافرت هوایی تنها یا بهترین راه  سفر  کردن است . هر نوع مسافرتی مزایای مخصوص خود را دارد ما صرفاً علاقه مند به کسانی هستیم  که از پرواز می ترسند و مایلند از راه هوایی در داخل یا به خارج مسافرت کنند ، یا به دلیل صرفه جویی در وقت سفرهای کوتاهتری داشته باشند .

نویسندگان فرصت کمک به اشخاصی را داشته اند که با این مشکل خاص به هیپنوتیزم مراجعه کرده اند . ما دریافتا ایم که خود هیپنوتیزمی روش برای از بین بردن ترس آنها از پرواز بوده است .

یک مهماندار هواپیما که ترسیده بود .

در موردی ، مهماندار هواپیما که از یک سقوط جان سالم بدر برده  بود ، اظهار کرد که این تجربه ترسناک چه اثری بر او داشته است و برای اولین بار آگاه شد که  چقدر خوشبخت بوده است . او چنین شرح داده است که هنگامی احساس آسودگی کرد که شغل خود را رها و ازدواج کرد . شوهر او تاجر بوده و عادت داشت با هواپیما  سفر کند و در بسیاری از مسافرتهای کاری خود از او می خواست که همراهش برود . او با پذیرش  اینکه نمی تواند  خود را قانع کند که دوباره وارد هواپیما شود ، دعوت  شوهرش را قبول نمی کرد . ولی از آنجایی که اشتیاق بسیاری برای مسافرت با شوهرش داشت ، تصمیم گرفت خود هیپنوتیزمی را آزمایش کند و ثابت کرد که مطیع خوبی است .

 او نزد یه پزشک هیپنوتیزم  به خواب مصنوعی رفت  و پزشک او راوادار کرد در حالت هیپنوتیزم جزئیات تجربه مخاطره آمیز و فراموش نشددنی خود را شرح دهد . سپس با آموزش تمرینهای چهار روش اصلی خود هیپنوتیزمی و انجام دادن آنها ، به او تلقینهای پس هیپنوتیزمی داده شد که دیگر در گذشته نخواهد کرد و می تواند دوباره با آرامش و راحتی پرواز کند و ترس خود از پرواز را از بین ببرد .

از آن زمان تاکنون ، او چهار بار با هواپیما مسافرت کرده است . او به ما اطلاع داده که از هر گونه  تشویش آسوده شده ، می تواند آرام باشد و مانند سابق ، زمانی که مهماندار هواپیما بوده است ، از هر تجربه ای لذت ببرد .

دو زن نگران .

دو زن که خیال داشتند برای یک تعطیلات کوتاه به اسپانیا پرواز کنند برای مشاوره به پزشک هیپنوتیزم مراجعه کردند . شوهران آنها هیچ مشکلی  نداشتند ، زیرا قبلاً بارها با هواپیما سفر کرده بودند . ولی این دو زن از سفر  می ترسیدند و بشدت مشوش و نگران بودند . آنها قبلاً با هواپیما به فلوریدا رفته بودند ولی هرگز از اقیانوس اطلس عبور نکرده بودند . یکی از آنها نیمی دانست  که آیا می تواند  برای تقلیل تنش از قرصهای آرام بخش قوی استفاده کند  یا خیر . دیگری خرافاتی بود و چون تاریخ عزیمت آنها  سیزدهم ماه بود ، می ترسید که اتفاقی بیفتد . پزشک هیپنوتیزم با تعلیم  تلقینهای خود هیپنوتیزمی و چگونگی استفاده از آن ، به آنها اطمینان داد  که می توانند از هر لحظه سفرشان لذت ببرند .

اگر ما بگوییم که تنها راه از بین بردن ترس  از پرواز انجام فن خود آرامی با خواب مصنوعی ( هیپنوتیزم ) به طور روزانه  و در عرض یک هفته است ، یعنی قبل از سفر و در تمام مدتی که در هواپیما هستید ، ممکن است خواننده احساس نا امیدی کند . در نتیجه چند پیشنهاد خاص داریم درباره آن  فکر کرده و آنها را به خود تلقین کنید . این تصورات باید با خود آرامی ترکیب شده ، یا مکمل آن باشد ، و باید رسیدن به نتیجه  غایی را آسانتر کند .

۱ . در جلسات خود هیپنوتیزمی روزانه ، این افکار را به خود تلقین کنید که : هواپیما را دوست دارید ، شیفته آن هستید ، این راهی بسیار عالی برای مسافرت است ، سعادتمند هستید که در عصری زندگی می کنید که این نوع وسیله نقلیه برای شما موجود است . و با هزاران نفر دیگر  در مزایای پیشرفت اخیر سهیم هستید . این تلقینها را هر چند بار که لازم است برای خود تکرار کنید . این تلقینها نظری مثبت درباره پرواز با هواپیما در شما به وجود ی آورد . اگر  از چیزی نفرت  دارید و مرتب به خودتان یادآوری  می کنید که چقدر از آن تنفر دارید ، مشکلتر می توانید در تهدیل نفرت خود موفق شوید .

برای مثال ، اگر شخصی ادعا کند که از مردم نفرت دارد و این احساس را به  دیگران بیان کرده ، مرتب تکرار کند که تا چه حد از مردم حوصله اش سر می رود ، طبیعتاً احساس بیچارگی خواهد کرد و در هر اجتماعی  که شرکت کند اوقات بدی را خواهد گذراند . او با پذیرفتن این طرز فکر منفی درباره مردم چه چیز را  می خواهد  انجام دهد ؟ در حقیقت ، او صدمه زیادی  به خود می زند . با گذشت زمان ، درباره خیلی چیزهای دیگر  نظر منفی پیدا می کند . همه  ما اشخاصی  را که شکاک و منفی باف هستند می شناسیم . آنها بسرعت دوستانشان را از دست می دهند ، چون هیچکس نمی خواهد سر راه کسی قرار گیرد که مخالف همه چیز است ، بدترین چیزها را پیش بینی می کند ، و چشم انداز تاریکی به زندگی دارد .  برای از بین بردن ترس از پرواز ، باید این نظریه را در خود پرورش دهید که از مسافرت هوایی نفرت ندارید و این برایش یک ماجراجویی و تجربه جدید خواهد بود .

۲ . خود را به محیط فرودگاه عادت دهید . رفت و آمد هواپیماها ، اشخاص بسیاری که  بلیط  می خرند ، یا کسانی که چمدانهایشان را وزن می کنند ، و مردمی که دوستانشان را ملاقات می کنند تماشا کنید . در احساس دیگران شریک شوید . تصور کنید ( از طریق فن تشبیه بصری ) که با هواپیما  وارد می شوید .سایت هیپنوتیسم دات آی آر, خود را با آنهایی که در رفت و آمد هستند یکی بدانید . خود را داخل  هواپیمایی مجسم کنید به خود بگویید توانایی مسافرت باید شگف انگیز بوده و بسیار مهیج باشد . این نوع خود شرطی کردن مثبت باید شما را از نظر روانی برای اولین سفرتان آماده کند .

۳ . در اولین سفر هوایی خود با افرادی همراه شوید که برای شما قابل احترام و تحسین هستند ، یا حتی بهتر بگوییم ، با هر گروهی از دوستانتان سفر کنید . این کار  کمک می کند به آرامش فکری بیشتری برسید . به خود دلداری دهید که تنها  نیستید . به این فکر کنید که اگر دوستانم می توانند از این طریق مسافرت کنند و احساس ناراحتی نکنند ، من هم می توانم .

۴ . مسافران دیگر و مهماندارها را نگاه کنید . لبخند مهماندارها کوششی برای آرام کردن  شماست . به یاد داشته باشید که آرامش مسری است . اجازه دهید  آرامش دیگران به شما منتقل شود . به خود بقبولانید  که آرام هستید . لبخند بزنید و با هر کسی که در کنار شما نشسته است صحبت کنید . ای تمایل باعث می شود که دیگر به خودتان فکر نکنید .

۵ . به وسایل منحرف کننده متوسل شویید . فقط آنجا ننشینید و تنها نگران  صدای موتورها باشید . یک کتاب جالب یا مقاله های مختلف مجله را بخوانید . اگر دوست دارید ، جدول حل کنید . بسیاری از تاجران برای پیدا کردن راه حلی مورد نیاز طرحها یا مسائل خود به فکر فرو می روند . بعضی از خانمها بافتنی شان را با خود می آورند . شما می توانید وقت را با صحبت کردن  بگذرانید . هرچه که هست ، خودتان را از نظر ذهنی مشغول کنید . با شگفتی درخواهید یافت که وقت چطور بسرعتی می گذرد ، مخصوصاً اگر یک یا دو غذا در هواپیما میل کنید . به خود فرصت فکر کردن درباره هیچ اتفاق نامساعدی را ندهید .

۶ . از فرصت خوبی که برای انجام خواب مصنوعی آرام بخش دارید ، استفاده  کنید . به گامهای مختلفی که در قسمتهای اولیه این سایت شرح داده شد مراجعه کنید . با سست کردن عضلات شروع کنید که با سست کردن تمام بدن دنبال می شود و یا بدون بستن چشمها ، با دادن بعضی از تلقینهای فوق ادامه دهید . با خودتان صحبت کنید ، البته به آهستگی . از تلقینهای مثبت فکری استفاده کنید ، برای مثال :

۱ . من به این امر افتخار می کنم که کاری انجام داده ام که قبلاً از آن می ترسیدم .

۲ . مجبور نیستم عصبی و ناراحت باشم . می توانم آرام باشم . آموخته ام چگونه بدن و فکرم را آرام کنم .

۳ . احساس خوشبختی می کنم که می توانم در چنین زمان کوتاهی به محلی که می خوام ، برسم .

۴ . چیره شدن بر ترس از پرواز به من کمک خواهد کرد بر ترسهای دیگرم نیز غلبه کنم ، مرا قادر خواهد ساخت اعتماد به نفس بیشتری داشته باشم و احساس خود پیروزی خواهم کرد .

۵ . ترجیح می دهم مانند قبل ، همیشه نگران نباشم . از ایمان در هر کاری که انجام می دهم  استفاده خواهم کرد ، ایمان  به این فکر که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد . ایمان من به قدرتی نیرومندتر ، همیشه مرا نجات خواهد داد و به من آسودگی خاطر خواهد داد .

۶ . از عادت جدید آرامش خود القا شده با خواب مصنوعی ، بخوبی استفاده خواهم کرد .

۷ . تمرین می کنم هر قسمت از بدنم را آرام کنم ( آرامش تدریجی ) تا وقتی که بیاموزم چگونه بر فن آرام کردن تمام بدنم  ( آرامش کامل )  تسلط یابم . وقتی بدنم آرام شود ، فکرم آرام خواهد شد . آرامش بهترین پادزهر برای نگرانی است .

۸ . بجای نگرانی از ترس ، کاری برای از بین بردن آن انجام خواهم داد . کتابهای مختلفی  درباره روانشناسی ترس مطالعه خواهم کرد . اگر حقایقی راجع به ترسهای مختلف بدانم ، در غلبه بر آنها بیشتر موفق خواهم بود .

اینها صرفاً نمونه ای از پیشنهاد های ساده ای است که به شما  نشان می دهد چگونه از خودتلقین هیپنوتیزمی شود ببرید . همان طور که قبلاً گفتیم ، شما می توانید لیست خود را درباره اینکه به چه فکر کنید و چه به خود بگویید که شما را در حالت مناسب برای رفتن به محلی با هواپیما قرار دهد ، هرگونه که میل دارید ، تهیه کنید . اگر هرچه را که در بالا گفتیم بدقت انجام دهید ، تقریباً می توانیم تضمین کنیم شما بر ترس از پرواز غلبه خواهید کرد . این کار همچنین قدمی به سوی غلبه بر ترسهای نامعقول خواهد بود .

ادامه دارد. . .

بخش فوائد هیپنوتیزم

.

مطالب مرتبط

دیدگاه های این نوشته

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .