اوقات شرعی به افق شهرها


خانه » خواب طبیعی » چگونه خواب عمیق و سنگین داشته باشیم؟

چگونه خواب عمیق و سنگین داشته باشیم؟

چگونه خواب عمیق و سنگین داشته باشیم؟

خواب عمیق و سنگین بستگی دارد با:

۱-  غذای  شب: باید اصولاً شب غذای سبک انتخاب شده و از سبزیجات تهیه شود. از خوردن غذاهایی که چون گوشت دیر هضم هستند باید پرهیز کرد، هم‌چنین نوشیدن الکل و قوه و چای و صرف توتون و غیره خودداری نمود. خلاصه شب باید تقریباً ۲ یا ۳ ساعت قبل از خوابیدن غذا صرف شود تا بهتر بتوانیم استراحت نماییم.

۲-  وضع بدن در رختخواب: خوابیدن با پهلوی راست بهترین طرز راحت خوابیدن است زیرا گوارش غذا در این حالت اسان‌تر صورت خواهد گرفت. خوابیدن دست چپ یا شکم و پشت مخالف با وضع و کار و فعالیت دستگاه‌های کارخانه بدن انسان بوده، موجب ناراحتی و مزاحمت و تحریکاتی خواهد شد، ضمناً باید سر را به طرف شمال و پاها را به طرف جنوب قرار داد. این نوغ خوابیدن از لحاظ قوای مغناطیس بدن مفید بوده با حرکت و نیروی عظیم مغناطیس زمین مطابقت کامل دارد.

۳-  سکوت در حین خواب: با وجود این‌که این موضوع بستگی با عادت دارد باز هم مراعات آن در موقع خواب برای استراحت و تمدید اعصاب لازم بوده از شرایط خواب عمیق  می‌باشد.

۴-  خواب قبل از نیمه شب: به طور کلی  خواب قبل از نیمه شب از خواب بعد از نیمه شب عمیق‌تر و راحت کننده‌تر است. بدان جهت باید سعی کرد تا به خواب قبل از نیمه شب عادت نمود، استراحت مختصر بعدازظهرها نیز در صورت عادت مفید می‌باشد.

۵-  ورزش، کار و فعالیت: منظور از خواب عبارت از رفع خستگی است. باید به اندازه کافی کار و فعالیت کرد تا خسته شد و خواب خوب نمود. بدیهی است(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) در صورت کار نکردن لااقل باید ورزش کرد، هم‌چنین در موقع خوابیدن باید سرگذشت روزانه و غم و اندوه را از خود دور نمود تا بهتر غنود، عادت به فکر و خیال بیهوده عواقب وخیمی را داراست که می‌توان آن را نوعی مرض روحی تلقی نمود که احتیاج به تداوی روحی دارد.

۶-  دفع فضولات بدن: در موقع خوابیدن باید سعی کرد قبلاً روده‌ها و مثانه‌ را از فضولات خالی نمود. در نتیجه‌ی آزمایش معلوم گردید در این صورت گنجایش ریه‌ها ۲۵۰ سانتی‌متر مکعب افزایش یافته و در تصفیه خون و تنفس، حالت عمده‌ای خواهد داشت.

۷-  تاریکی: خواب در اتاق تاریک بهترین خواب محسوب است. روشنایی خود سبب  خستگی اعضاء بدن انسان و فرسودگی  سلول‌ها را فراهم کرده, ایجاد ناراحتی‌هایی خواهد نمود. برای راحت خوابیدن و تأمین  استراحت فکر و مغز و بدن بهتر آن‌که در رختخواب موقع خوابیدن، کتاب و روزنامه را دور انداخته به هیچ نوع مطالعه مشغول نشد تا فکر کاملاً استراحت نماید.

۸-  اتاق خواب: باید دارای شرایطی باشد که ذیلاً  از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

ادامه دارد…(بخش خواب طبیعی)

مطالب مرتبط

دیدگاه های این نوشته

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

تبلیغات

inapply team | All Rights Reserved - © 2012

باز نشر مطالب هیپنوتیسم دات آی آر تنها با ذکر نام و آدرس سايت مجاز مي باشد .