ارسال توسط حمید آذر در شهریور - ۲۹ - ۱۳۹۱ بدون دیدگاه

جمع شدن «لی‌بیدو» در آلت تناسلی

چرا برخی دچار بیماری جلق می‌شوند؟

چرا گروهی از آب‌بازی و شنا و آب‌تنی بیش از دیگران لذت می‌برند؟

بالاخره چرا گاهی پسران پدران خود را می‌کشند؟

چرا برخی با محارم (اقوام نزدیک) زنا می‌کنند؟

وقتی پسر یا دختر به سنین ۴ یا ۵ سالگی می‌رسند، انرژی «لی‌بیدو» متوجه آلت تناسلی آنها می‌گردد، در این مرحله پسر کششی به طرف مادر و دختر کششی به طرف پدر دارد.

در مرحله‌ای که پسر بچه مادر را دوست دارد، مانع و رقیبی به نام پدر برای پسر وجود دارد که این مزاحم جلوی تمایل  پسر را نسبت به مادر گرفته، در نتیجه برای پسر عقده‌ای به وجود می‌آید که این عقده را روانکاوان «عقیده اودیپ» می‌گویند. اودیپ در داستان‌های قدیم یونان جوان شجاعی بود که از پشت کوه‌ها به شهر می‌آید بدون این‌که مطلع باشد ناشناخته پدر خود را می‌کشد و با مادر خود ازدواج می کند، و البته بعداً وقتی می‌فهمد که پدر خود را کشته و با مادر خود ازدواج کرده خود را می‌کشد.

به هر حال اگر عقیده اودیپ همین‌طور باقی بماند و سرکوب نشود، ممکن است طفلی در بزرگی بدون دلیل  و جهت  و بدون این‌که بداند چرا و برای چه پدرش را می‌کشد که شاید مقصر هم نباشد زیرا سرنوشتش این بوده است، ولی این جوان بی‌گناه را پلیس دستگیر و قضات محکوم به اعدامش می‌کنند البته پدرکشی  ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد.

ولی عقیده «اودیپ» معمولاً سرکوب می‌شود زیرا خواهر یا مادر یا دختر دیگری را می‌بیند که آلت تناسلی ندارد و می‌ترسد که مبادا پدر یقه او را بگیرد و آلت تناسلی او را هم ببرد یعنی ختنه‌اش کند که در اصطلاح روانشناسان این ترس و اضطراب بچه را اضطراب اختگی می‌گویند.

زنا با محارم بعضی از اقوام نزدیک- اگر «لی‌بیدو» در مرحله مادر دوستی باقی بماند، بچه ممکن است پدرکش شده و یا لااقل میل شدیدی پیدا می‌کند که با محارم زنا کند، به همین دلیل است که شما در مجله یا روزنامه‌ای می‌خوانید که فلان پسر  با خواهر یا مادرش ازدواج کرد.

ناکامی در ازدواج-  پسرانی که یک یکدانه  و عزیز مادر هستند و تا سن بزرگی  در آغوش مادر می‌خوابند «لی‌بیدو» در آنها تثبیت می‌شود و این بیچاره‌ها در شب  ازدواج کاری از دستشان بر نمی‌آید. در سراسر عمر از لذت زندگی زناشویی محروم می‌شوند مگر این‌که به سختی از طریق روانکاوی و هیپنوتیزم معالجه شوند.

علت جلق زدن-  در مرحله‌ای که «لی‌بیدو» در آلت تناسلی  پسر بچه متمرکز و جمع است، اگر مادر یا خود طفل یا کس دیگری با آلت تناسلی پسر بچه بازی کند، آن را ببوسد و گاز بزند، چنین طفل  بیچاره‌ای پس از بلوغ شروع به جلق زدن می‌نماید، گرچه طبق آمار  برآورد شده تقریباً همه پسران در سن بلوغ جلق(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) می‌زنند، ولی آنان به زودی پس از چند سال دست از این‌کار خود خواهند کشید، ولی آن دسته دیگر که مادر با آلت تناسلی آنها بازی میکرده است، ممکن است دچار بیماری جلق شوند و تا آخر عمر دست از این‌کار برندارد مگر این‌که به وسیله هیپنوتیزم و روانکاوی معالجه شوند.

علت علاقه‌مندی به آب بازی و شنا- اگر کودک نتواند بنا به عللی به سهولت پیشاب نماید ممکن است در بزرگی تمایل شدیدی به شناو آب داشته باشد و ممکن است شغل آتش‌نشانی را انتخاب کند.

بچه اگر دختر باشد چه وضعی پیدا می‌کند؟

در مرحله‌ای که دختز  بچه هنوز وابسته به مادر است، اگر پدر نداشته باشد و یا «لی‌بیدو» متوجه پدر نشود و یا تا سالیان دراز دختر در زیر سقف در آغوش مادر باقی  بماند ویا مادر به علت تعصبات مذهبی اجازه ندهد که دختر معاشرت بیشتری در اجتماع داشته باشد، ممکن است دختر در زندگی زناشویی نه خودش  لذت ببرد و  نه برای شوهرش لذت بخش باشد، در نتیجه یک سری اختلافات خانوادگی  به وجود خواهد آمد، برای مطالعه بیشتر در مورد این بحث شیرین به کتاب «روانکاوی دختران» ترجمه دانشمند محترم جناب آقای دکتر ایرج  پورباقر و کتاب «خودکاوی» نوشته کارل هورنای، ترجمه  اقای کامبیز پارسای مراجعه فرمایید.

به هر حال سیر و گردش «لی‌بیدو» در این مرحله ممکن است بیماری‌های روانی را در دختر به وجود آورد که برخی از آنها را در اینجا یاد می‌کنیم. ممکن است دختر حالت مردانگی پیدا کند، لباس مردانه بپوشد، از بچه‌دار شدن بدش بیاید و ممکن است دختر هم‌جنس طلب شود یعنی از مرد خوشش نیاید و فقط از زن‌های نظیر خودش لذت ببرد و بالاخره ریشه بسیاری از حسادت‌ها، انحرافات اخلاقی، دروغگویی، دزدی و بدخواهی و عصبانیت‌های دختران و زنان ممکن است مربوط به این مرحله باشد که به کمک هیپنوتیزم قابل معالجه است.

فرویدمعتقد بود که سرنوشت افراد، بنا به تغییر وضع «لی‌بیدو»  در زمان طفولیت تا پنج سالگی تشکیل می‌شود و البته معتقد بود که این خصوصیات اخلاقی با روانکاوی عمیق در سنین بزرگی قابل تغییر هستند. ولی بعدها سایر دانشمندان متوجه شدند که عادات و خصوصیات اخلاقی نظیر آنچه در این بخش گفته شد، امکان دارد در سنین بزرگی هم تشکیل شود، نظیر آنچه برای پزشک جراح و کارمند اداره و کارگر مکانیک که در بخش  قبل گفتیم اتفاق افتاده بود.

کلیه اعمال و اتفاقاتی که در دوران طفولیت رخ می‌دهد و بر روی «لی‌بیدو» اثر می‌گذارد، همان قوانین بازتاب شرطی هستند که ممکن است آنها را تقویت یا ضعیف نمود، و  به علاوه ما می‌دانیم که همین بازتاب‌ها در سنین بزرگی هم ممکن است تشکیل و یا ضعیف شوند، منتها در طفولیت و سنین جوانی، اثر بازتاب‌های شرطی یا عوامل موثر بر روی «لی‌بیدو» عمیق‌تر است، پس نتیجه می‌شود که به کمک بازتاب شرطی و هیپنوآنالیز می‌توان همه اثرات «لی‌بیدو را از بین برد، و شخصیت فرد را از نو ساخت. 

 اختلاف نظر فروید و عرفا درباره ارضاء تمایلات جنسی

اکثر ما می‌دانیم که فروید بر قراری تعادل روانی را در ارضاء کافی تمایلات جنسی می‌داند و فروید معتقد است که جلوگیری از ارضاء تمایلات جنسی انسان را دچار اختلالات روانی می‌نماید.

 و اما عرفا:

 معتقد هستند که جلوگیری از ارضاء تمایلات جنسی  انسان را خوشبخت و  سالم می‌کند یعنی  در ظاهر عقاید آنها درست نقطه مقابل عقیده فروید است؟

خوب! کدام یک راست می‌گویند؟ عقیده شما در این باره چیست؟ شما چگونه اظهارنظر می‌کنید؟به عقیده من:

فروید و عرفا در یک جهت هر دو یک عقیده دارند و  اختلافی بین عقیده آن دو وجود ندارد! 

  خیلی عجیب و جالب است!  نیست؟

به این دلیل که فروید می‌گوید: « اگر تمایلات جنسی را ارضاء نکنیم و واپس بزنیم به دو شکل ظاهر می‌شود: یا ما رادچار اختلال روانی می‌نماید و یا تصعید می‌شود.»

مثلاً جوان در عشق و ارضاء‌ تمایلات جنسی  شکست می‌خورد، یا پس از مدتی  دچار حنون یا همان اختلال قوی یا ضعیف روانی می‌شود و یا این‌که تصمیم می‌گیرد به مقامات بزرگ اجتماعی نایل شود، مثلاً پزشک، یا مهندس(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) و شاعر یا نویسنده شود، در این‌جا می‌بینیم که چطور عدم اراء نیروی عشقی، تولید انرژی عصبی و فکری می‌نمایدو  شخص را به مقام و شهرت و ثروت می‌رساند.

حال عرفا هم همین عقیده را دارند، زیرا آنها هم معتقدند که اگر شخص نیروی جنسی را عمداً و با اراده خودش مهار کند می‌تواند از این انرژی عظیم ذخیره شده، در راه با هدف معینی استفاده نماید و در نتیجه خود را برتر و والاتر سازد. پس ملاحظه می‌کنید که در این خصوص هیچ اختلافی بین عقیده فروید و عرفا وجود ندارد.

خلاصه مبحث لی بیدو در بخش شعور باطن

۱-   «لی‌بیدو» یکی از نمایندگان و مأمورین «ناخودآگاهی» است.

۲-   «لی‌بیدو»  عبارت از مجموع همه تمایلات و شهوات است و لطیفه‌ایست که عشق جزیی از آن است.

۳-   «تصعید» یا «تثبیت» لی‌بیدو سرنوشت ما را تشکیل می‌دهد، بدبختی، خوشبختی ما بسته به طرز شکل گرفتن و طرز درست شدن «لی‌بیدو» است.

۴-   «لی‌بیدو» در سنین بزرگی هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

۵-   خصوصیات اخلاقی منفی و عوامل ناخودآگاهی که موجب بیماری روانی یا بدبختی ما می‌باشند می‌توان به کمک قانون بازتاب شرطی، روانکاوی و هیپنوآنالیز تغییر داد.

ادامه دارد…(بخش شعور باطن)

دسته بندی: شعور باطن

دیدگاه خود را بنویسید

پست های ویژه

دانلود موزیک مدیتیشن نسخه اول

دانلود موزیک مدی

دانلود موزیک مدیتیشن نسخه اول اورجینال موسیقی یک داروی قدرتمند است که می‌تواند باعث ایجاد شادی ...

دانلود موزیک ریلکسیشن,دانلود موزیک ریلکس,دانلود موزیک ریلکس کننده,دانلود موزیک ریلکسی

دانلود ریلکس موز

دانلود ریلکس موزیک اورجینال-مجموعه اول   رموز زیبایی و مقابله با پیری با گوش دادن به موزیک ...

نمایش حرکات یوگا توسط استاد باباجی

نمایش حرکات یوگا

نمایش حرکات یوگا توسط استاد صد ساله باباجی   این مجموعه که در یک دی وی دی  ...

دانلود کتاب روش درس خواندن

دانلود کتاب روشه

دانلود کتاب تکنیک های درس خواندن     این کتاب به دانش آموزانی تقدیم میشود که با یک ...

تله کینزی

دانلود کتاب حرکت

دانلود کتاب حرکت اشیاء با نیروی ذهن تحقیقات علمی در مورد پدیده های عجیب درا ین کتاب ...

تبلیغات