ارسال توسط حمید آذر در سپتامبر - 19 - 2012 دیدگاه‌ها خاموش

جمع شدن «لي‌بيدو» در آلت تناسلي

چرا برخي دچار بيماري جلق مي‌شوند؟

چرا گروهي از آب‌بازي و شنا و آب‌تني بيش از ديگران لذت مي‌برند؟

بالاخره چرا گاهي پسران پدران خود را مي‌كشند؟

چرا برخي با محارم (اقوام نزديك) زنا مي‌كنند؟

وقتي پسر يا دختر به سنين 4 يا 5 سالگي مي‌رسند، انرژي «لي‌بيدو» متوجه آلت تناسلي آنها مي‌گردد، در اين مرحله پسر كششي به طرف مادر و دختر كششي به طرف پدر دارد.

در مرحله‌اي كه پسر بچه مادر را دوست دارد، مانع و رقيبي به نام پدر براي پسر وجود دارد كه اين مزاحم جلوي تمايل  پسر را نسبت به مادر گرفته، در نتيجه براي پسر عقده‌اي به وجود مي‌آيد كه اين عقده را روانكاوان «عقيده اوديپ» مي‌گويند. اوديپ در داستان‌هاي قديم يونان جوان شجاعي بود كه از پشت كوه‌ها به شهر مي‌آيد بدون اين‌كه مطلع باشد ناشناخته پدر خود را مي‌كشد و با مادر خود ازدواج مي كند، و البته بعداً وقتي مي‌فهمد كه پدر خود را كشته و با مادر خود ازدواج كرده خود را مي‌كشد.

به هر حال اگر عقيده اوديپ همين‌طور باقي بماند و سركوب نشود، ممكن است طفلي در بزرگي بدون دليل  و جهت  و بدون اين‌كه بداند چرا و براي چه پدرش را مي‌كشد كه شايد مقصر هم نباشد زيرا سرنوشتش اين بوده است، ولي اين جوان بي‌گناه را پليس دستگير و قضات محكوم به اعدامش مي‌كنند البته پدركشي  ممكن است دلايل ديگري هم داشته باشد.

ولي عقيده «اوديپ» معمولاً سركوب مي‌شود زيرا خواهر يا مادر يا دختر ديگري را مي‌بيند كه آلت تناسلي ندارد و مي‌ترسد كه مبادا پدر يقه او را بگيرد و آلت تناسلي او را هم ببرد يعني ختنه‌اش كند كه در اصطلاح روانشناسان اين ترس و اضطراب بچه را اضطراب اختگي مي‌گويند.

زنا با محارم بعضي از اقوام نزديك- اگر «لي‌بيدو» در مرحله مادر دوستي باقي بماند، بچه ممكن است پدركش شده و يا لااقل ميل شديدي پيدا مي‌كند كه با محارم زنا كند، به همين دليل است كه شما در مجله يا روزنامه‌اي مي‌خوانيد كه فلان پسر  با خواهر يا مادرش ازدواج كرد.

ناكامي در ازدواج-  پسراني كه يك يكدانه  و عزيز مادر هستند و تا سن بزرگي  در آغوش مادر مي‌خوابند «لي‌بيدو» در آنها تثبيت مي‌شود و اين بيچاره‌ها در شب  ازدواج كاري از دستشان بر نمي‌آيد. در سراسر عمر از لذت زندگي زناشويي محروم مي‌شوند مگر اين‌كه به سختي از طريق روانكاوي و هيپنوتيزم معالجه شوند.

علت جلق زدن-  در مرحله‌اي كه «لي‌بيدو» در آلت تناسلي  پسر بچه متمركز و جمع است، اگر مادر يا خود طفل يا كس ديگري با آلت تناسلي پسر بچه بازي كند، آن را ببوسد و گاز بزند، چنين طفل  بيچاره‌اي پس از بلوغ شروع به جلق زدن مي‌نمايد، گرچه طبق آمار  برآورد شده تقريباً همه پسران در سن بلوغ جلق(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) مي‌زنند، ولي آنان به زودي پس از چند سال دست از اين‌كار خود خواهند كشيد، ولي آن دسته ديگر كه مادر با آلت تناسلي آنها بازي ميكرده است، ممكن است دچار بيماري جلق شوند و تا آخر عمر دست از اين‌كار برندارد مگر اين‌كه به وسيله هيپنوتيزم و روانكاوي معالجه شوند.

علت علاقه‌مندي به آب بازي و شنا- اگر كودك نتواند بنا به عللي به سهولت پيشاب نمايد ممكن است در بزرگي تمايل شديدي به شناو آب داشته باشد و ممكن است شغل آتش‌نشاني را انتخاب كند.

بچه اگر دختر باشد چه وضعي پيدا مي‌كند؟

در مرحله‌اي كه دختز  بچه هنوز وابسته به مادر است، اگر پدر نداشته باشد و يا «لي‌بيدو» متوجه پدر نشود و يا تا ساليان دراز دختر در زير سقف در آغوش مادر باقي  بماند ويا مادر به علت تعصبات مذهبي اجازه ندهد كه دختر معاشرت بيشتري در اجتماع داشته باشد، ممكن است دختر در زندگي زناشويي نه خودش  لذت ببرد و  نه براي شوهرش لذت بخش باشد، در نتيجه يك سري اختلافات خانوادگي  به وجود خواهد آمد، براي مطالعه بيشتر در مورد اين بحث شيرين به كتاب «روانكاوي دختران» ترجمه دانشمند محترم جناب آقاي دكتر ايرج  پورباقر و كتاب «خودكاوي» نوشته كارل هورناي، ترجمه  اقاي كامبيز پارساي مراجعه فرماييد.

به هر حال سير و گردش «لي‌بيدو» در اين مرحله ممكن است بيماري‌هاي رواني را در دختر به وجود آورد كه برخي از آنها را در اينجا ياد مي‌كنيم. ممكن است دختر حالت مردانگي پيدا كند، لباس مردانه بپوشد، از بچه‌دار شدن بدش بيايد و ممكن است دختر هم‌جنس طلب شود يعني از مرد خوشش نيايد و فقط از زن‌هاي نظير خودش لذت ببرد و بالاخره ريشه بسياري از حسادت‌ها، انحرافات اخلاقي، دروغگويي، دزدي و بدخواهي و عصبانيت‌هاي دختران و زنان ممكن است مربوط به اين مرحله باشد كه به كمك هيپنوتيزم قابل معالجه است.

فرويدمعتقد بود كه سرنوشت افراد، بنا به تغيير وضع «لي‌بيدو»  در زمان طفوليت تا پنج سالگي تشكيل مي‌شود و البته معتقد بود كه اين خصوصيات اخلاقي با روانكاوي عميق در سنين بزرگي قابل تغيير هستند. ولي بعدها ساير دانشمندان متوجه شدند كه عادات و خصوصيات اخلاقي نظير آنچه در اين بخش گفته شد، امكان دارد در سنين بزرگي هم تشكيل شود، نظير آنچه براي پزشك جراح و كارمند اداره و كارگر مكانيك كه در بخش  قبل گفتيم اتفاق افتاده بود.

كليه اعمال و اتفاقاتي كه در دوران طفوليت رخ مي‌دهد و بر روي «لي‌بيدو» اثر مي‌گذارد، همان قوانين بازتاب شرطي هستند كه ممكن است آنها را تقويت يا ضعيف نمود، و  به علاوه ما مي‌دانيم كه همين بازتاب‌ها در سنين بزرگي هم ممكن است تشكيل و يا ضعيف شوند، منتها در طفوليت و سنين جواني، اثر بازتاب‌هاي شرطي يا عوامل موثر بر روي «لي‌بيدو» عميق‌تر است، پس نتيجه مي‌شود كه به كمك بازتاب شرطي و هيپنوآناليز مي‌توان همه اثرات «لي‌بيدو را از بين برد، و شخصيت فرد را از نو ساخت. 

 اختلاف نظر فرويد و عرفا درباره ارضاء تمايلات جنسي

اكثر ما مي‌دانيم كه فرويد بر قراري تعادل رواني را در ارضاء كافي تمايلات جنسي مي‌داند و فرويد معتقد است كه جلوگيري از ارضاء تمايلات جنسي انسان را دچار اختلالات رواني مي‌نمايد.

 و اما عرفا:

 معتقد هستند كه جلوگيري از ارضاء تمايلات جنسي  انسان را خوشبخت و  سالم مي‌كند يعني  در ظاهر عقايد آنها درست نقطه مقابل عقيده فرويد است؟

خوب! كدام يك راست مي‌گويند؟ عقيده شما در اين باره چيست؟ شما چگونه اظهارنظر مي‌كنيد؟به عقيده من:

فرويد و عرفا در يك جهت هر دو يك عقيده دارند و  اختلافي بين عقيده آن دو وجود ندارد! 

  خيلي عجيب و جالب است!  نيست؟

به اين دليل كه فرويد مي‌گويد: « اگر تمايلات جنسي را ارضاء نكنيم و واپس بزنيم به دو شكل ظاهر مي‌شود: يا ما رادچار اختلال رواني مي‌نمايد و يا تصعيد مي‌شود.»

مثلاً جوان در عشق و ارضاء‌ تمايلات جنسي  شكست مي‌خورد، يا پس از مدتي  دچار حنون يا همان اختلال قوي يا ضعيف رواني مي‌شود و يا اين‌كه تصميم مي‌گيرد به مقامات بزرگ اجتماعي نايل شود، مثلاً پزشك، يا مهندس(سایت هیپنوتیسم دات آی آر) و شاعر يا نويسنده شود، در اين‌جا مي‌بينيم كه چطور عدم اراء نيروي عشقي، توليد انرژي عصبي و فكري مي‌نمايدو  شخص را به مقام و شهرت و ثروت مي‌رساند.

حال عرفا هم همين عقيده را دارند، زيرا آنها هم معتقدند كه اگر شخص نيروي جنسي را عمداً و با اراده خودش مهار كند مي‌تواند از اين انرژي عظيم ذخيره شده، در راه با هدف معيني استفاده نمايد و در نتيجه خود را برتر و والاتر سازد. پس ملاحظه مي‌كنيد كه در اين خصوص هيچ اختلافي بين عقيده فرويد و عرفا وجود ندارد.

خلاصه مبحث لی بیدو در بخش شعور باطن

1-   «لي‌بيدو» يكي از نمايندگان و مأمورين «ناخودآگاهي» است.

2-   «لي‌بيدو»  عبارت از مجموع همه تمايلات و شهوات است و لطيفه‌ايست كه عشق جزيي از آن است.

3-   «تصعيد» يا «تثبيت» لي‌بيدو سرنوشت ما را تشكيل مي‌دهد، بدبختي، خوشبختي ما بسته به طرز شكل گرفتن و طرز درست شدن «لي‌بيدو» است.

4-   «لي‌بيدو» در سنين بزرگي هم تحت تأثير قرار مي‌گيرد.

5-   خصوصيات اخلاقي منفي و عوامل ناخودآگاهي كه موجب بيماري رواني يا بدبختي ما مي‌باشند مي‌توان به كمك قانون بازتاب شرطي، روانكاوي و هيپنوآناليز تغيير داد.

ادامه دارد…(بخش شعور باطن)

دسته بندی: شعور باطن

نظرات بسته شده است.

پست های ویژه

دانلود موزیک مدیتیشن نسخه اول

دانلود موزیک مدی

دانلود موزیک مدیتیشن نسخه اول اورجینال موسیقی یک داروی قدرتمند است که می‌تواند باعث ایجاد شادی ...

دانلود موزیک ریلکسیشن,دانلود موزیک ریلکس,دانلود موزیک ریلکس کننده,دانلود موزیک ریلکسی

دانلود ریلکس موز

دانلود ریلکس موزیک اورجینال-مجموعه اول   رموز زیبایی و مقابله با پیری با گوش دادن به موزیک ...

نمایش حرکات یوگا توسط استاد باباجی

نمایش حرکات یوگا

نمایش حرکات یوگا توسط استاد صد ساله باباجی   این مجموعه که در یک دی وی دی  ...

دانلود کتاب روش درس خواندن

دانلود کتاب روشه

دانلود کتاب تکنیک های درس خواندن     این کتاب به دانش آموزانی تقدیم میشود که با یک ...

تله کینزی

دانلود کتاب حرکت

دانلود کتاب حرکت اشیاء با نیروی ذهن تحقیقات علمی در مورد پدیده های عجیب درا ین کتاب ...

تبلیغات